وبلاگ شخصی دکتر امیدی

مهندسی عمران و سرمایه گذاری دربازارهای مالی

وبلاگ شخصی دکتر امیدی

مهندسی عمران و سرمایه گذاری دربازارهای مالی

فرق کارشناسی ناپیوسته عمران با ساختمان

برای دوستان مقطع کاردانی که در کنکور کارشناسی شرکت کردند و میخواهند فرق دورشته مهندسی عمران با گرایش ساختمان و گرایش عمران رو بدونند سرفصلهای این دو رشته رو بری دانلود قرار دادم. 

میتونی اونها رو با هم مقایسه کنید و نسبت به رشته آینده تحصیلیتون اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

 

 

سرفصلهای دروس کارشناسی ناپیوسته عمران-عمران  (۸۹۰ kb)

سرفصلهای دروس کارشناسی ناپیوسته عمران-ساختمان  (25/1 Mb)

نظرات 10 + ارسال نظر
حمید سه‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 03:57 ب.ظ

دانشجوی کارشناسی عمران بدون کنکور
در باره ی تعلق گرفتن حق امضا در دانشگاه ازاد واحد فریمان

؟؟؟

نوشین پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:26 ب.ظ

با سلام و تشکر میخواستم بدونم بچه هایی که مهندسی تکنولوژی عمران گرایش عمرانو گرفتن کدوم حق امضارو میتونن بگیرن ؟

فکر میکنم فقط حق نظارت دارند و طراحی به آنها داده نمیشود.

pourya شنبه 6 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:59 ق.ظ

با سلام
ی سوال دارم
باید ثبت نام کنم واسه کارشناسی ناپیوسته
ببخشید تفاوت تکنولوزی عمران و تکنولوژی ساختمان در چیه
چون تو شهرم (رشت)
دانشگاه سراسری چمران رشت و فقط یک غیر انتفاعی رشته تکنولوزی ساختمان گرفتن و 6تا غیرانتفاعی دیگه همه عمران گرفتن..
الان من زدم تکنولوزی ساختمان ک قبولم شدم
اما میتونم برم یکی از غیر انتفاعیا دیگه عمران
اگه میشه راهنماییم کنین
ساختمان خیلی بی ارزش مدرکش و تو کار و نظام مهندسی ب مشکل میخورم یا خیر؟؟؟
خیلی مهمه جوابتون کمکم کنین لطفا

گوبا دروس محاسباتی در تکنولوژی ساختمان وجود نداره و فقط میتونید ناظر باشید ولی عمران دروس محاسباتی رو هم شامل میشه و به نظر از لحاظ نظام مهندسی مقبول تر است ..

رضا ربانی پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 02:19 ب.ظ

سلام دوست عزیز امروز آخرین مهلت انتخاب رشته کاردانی به کارشناسیه...
حالا من موندم عمران-تکنولوجی عمران یا عمران-تکنولوجی ساختمان...
اگه واسه ارشد بخوام بخونم کدومش بهتره؟
با کدوم میتونم حق محاسبه ونظارت بگیرم...؟
ساختمان اصلن حق نظارت و محاسبه داره؟
در یه نگاه کلی بهم فرقشو بگین... یا اینکه توصیه تون کدومه؟
تا آخر امشب وقت دارم فقط...با تشکر...

هیچ تفاوتی ندارن ..حق نظارت و طراحی بسته به نظام مهندسی در جاهای مختلف متفاوت است .. دقت داشته باشید که تاثیر نوع رشته و تحصیلات در درآمد به کمتر از 5 درصد رسیده ..

سجاد دوشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:59 ب.ظ http://sknkarami.ibsblog.ir

سلام من لیسانس برق کنترل ابزار دقیق دارم
میخوام لیسانس عمران بخونم بخاطر نظام مهندسی عمران لطفا راهنماییم کنید ارشد برق بخونم بهتره یا بیام لیسانس عمران؟
در ضمن من دبیر هستم باتشکر خدا خیرتان بدهد

به هیچ عنوان تغیر رشته در هیچ مقطعی توصیه نمیشود..چون مقدمه مشکلات بسیار بزرگی خواهد شد..در رشته خود ادامه دهید

امیر حسین یکشنبه 10 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 07:06 ب.ظ

باسلام و آرزوی دست یابی به موفقیت بنده دانشجوی فوق لیسانس برق قدرت هستم می خاستم لیسانس یکی از رشته های عمران عمران یا ساختمان رو بگیرم و می خاستم ببینم کدوم رشته عمران بهتر هست به نظر شما عمران عمران یا ساختمان . هم از لحاظ نظام مهندسی و هم ایجاد شرکت پیمانکاری و ساختمان سازی .
در ضمن من از هنرستانی هستم و کارشناسی ناپیوسته گرفته ام . چگونه می توانم در صورت انتخاب یکی از رشته ها در دانشگاه دولتی شرکت کنم با توجه به این که لیسانس من اصلا ربطی به عمران ندارد و ممنون می شوم اگر جواب بنده را بدهید سرتون رو درد اوردم

از لحاظ ارجحیت رشته عمران عمران بهتر است اما اصلا توصیه نمیکنم که به رشته عمران بیایید چون فوق العاده تعداد فارغ التحیلان زیاد شده و امکان کار کم ...چهار سال آینده که خدا داند چه شود...
رشته برق بسیار پر کاربرد تر از عمران است و تعداد فارغ التحصیلان کمتری هم دارد اگر بتوانید همین وقت را روی دکتری بگذارید بسیار بسیار معقولانه تر است..
فکر میکنم که شما باید در دانشپاههای پیام نور یا غیر انتفاعی مجاز به تحصیل مجدد باشید و یا دوره های شبانه ..تحصیل رایگان فقط یکبار برای هر نفر مجاز است..
موفق باشید

میلاد پنج‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:22 ب.ظ

سلام آقای مهندس و ممنون از وبلاگ پر بارتون ( که البته نشان از سطح علمی شماست.)
راستش این مهندسی تکنولوژی عمران - عمران ( همان مهندسی عمران - عمران کارشناسی ناپیوسته سابق ) برای دانشجو ها تبدیل به یک معضل شده ! به خاطر عبارت تکنولوژی! ( سرفصل دروس همان سرفصلها و چارت مصوب سال ۸۴ وزارت علوم هست که اون موقع هم هنوز تکنولوژی اضافه نشده بود!) خلاصه تکلیفمون معلوم نیست ( بعضا نظام میگه فقط نظارت میدن !! که این ظلم است برای ما و یا حرفهای دیگه !)
برا همین از شما راهنمهیی خواستم . در ضمن سوال خیلی از دانشجو هاست . موفق و سربلند باشید .

با تشکر از اظهار نظر شما
به نظر حقیر بهتر است تمام دانشجویان این رشته بسیج شوند و در این مورد درخواست از نظام مهندس مرکز نمایند چون بعضا دیده شده که نظام مهندسی هر استان به طور سلیقه ای با این موارد برخورد میکند...یا میتوانید به مسکن و شهرسازی مراجعه کنید و مشکل را مطرح کنید.
انشالله این معضل به زودی حل شود..
موفق و پیروز باشید.

میلاد چهارشنبه 19 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:01 ب.ظ

با سلام .
آقای مهندس منتظر جواب هستم . ممنون میشم اگه اطلاعاتی در اون مورد ( مهندسی تکنولوژی عمران - عمران و نظام مهندسی ) بفرمایید . با تشکر .

تا اونجاییکه من اطلاع دارم مهندسین تکنولوژِی ساختمان باید یک سری کلاسها ی نظام مهندسی رو بگذرونند و بعد میتونن امتحان اخذ پروانه اشتغال نظارت یا طراحی رو بدن

میلاد جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:20 ب.ظ

با سلام
حتما اطلاع دارین که از سال ۸۷ با ابلاغ وزارت علوم کارشناسی ناپیوسته مهندسی عمران - عمران با عنوان مهندسی تکنولوژی عمران - عمران تغییر کرده که البته چارت دروس همونی است که گذاشتین . و همان چارت هم مصوب سال ۸۴ هستش . که همون عمران - عمران میشد . و لازم الاجرا از همون تاریخ ! آیا از نظر نظام مهندسی فرق خواهند داشت ؟
با تذکر اینکه تمامی رشته های کارشناسی ناپیوسته تغییر عنوان پیدا کرده اند ! با تشکر

salamzandagi چهارشنبه 7 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:10 ق.ظ

سلام مهندس
واقعا سایت محشری دارین و من مطمئن هستم در آینده ایی نه چندان دور آمار کاربران به شدت اضافه خوتهد شد.
من خودم رشته ساختمان هستم . میخواستم بدونم برای نظارت و طراحی از نظر نظام مهندسی این دو رشته چه فرقی با هم دارند.
من شنیدم چون بچه های ساختمان یکسری از دروس مهندسی رو نمی گزرونند برای گرفتن مجوز از نظام مهندسی به مشکل بر می خورند.

با سلام
با تشکر از اظهار لطف شما
بله رشته ساختمان در آینده نمیتوانند در سازمان نظام مهندسی حق امضا بگیرند مگر اینکه یکسری از کلاسها و واحدها رو بگذرونند.
در کل با نظام مهندسی به مشکل میخورند بهترین راه حل برای این دوستان رفتن به مقطع فوق لیسانس در رشته عمرانه
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد