وبلاگ شخصی دکتر امیدی

مهندسی عمران و سرمایه گذاری دربازارهای مالی

وبلاگ شخصی دکتر امیدی

مهندسی عمران و سرمایه گذاری دربازارهای مالی

معرفی و دانلود کتاب برای دانشجویان معماری

از لینک زیر میتوانید کتاب جالب و مفید Bathroom Tile and shower pans  اثر Larry Angell

رو دانلود کنید که در این کتاب انواع چیدمانهای مختلف در حمام و همچنین اجرای قسمتهای مختلف با عکسهای زیادی تشریح شده است

این کتاب حدود 60 صفحه است.


حجم تقریبی 5 مگابایت - Bathroom Tile and shower pansدانلود کتاب

نظرات 12 + ارسال نظر
معین سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:48 ق.ظ

سلام استاد من میخوام برم دانشگاه آزاد بدون کنکور ثبت نام کنم خواستم ببینم چه رشته ای بهتره / حفظیاتم خیلی خوبه ولی دروس فرمولی هیچی بلد نیستم / رشته مدیریت خوبه ؟ لطفا کمکم کنید ؟؟؟؟؟

به اعتقاد من کار درستی نیست چون معلوم نیست هدفتان چیست

معین سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:43 ق.ظ

سلام استاد من میخوام برم دانشگاه آزاد بدون کنکور ثبت نام کنم خواستم ببینم چه رشته ای بهتره / حفظیاتم خیلی خوبه ولی دروس فرمولی هیچی بلد نیستم / رشته مدیریت خوبه ؟ لطفا کمکم کنید ؟؟؟؟؟

کلا دانشگاه آژاد را پیشنهاد نمیکنم

[ بدون نام ] جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:21 ب.ظ

سلام استاد.کتاب معماری هیچ جوره فایلش باز نمی شه که دانلودش کنم

من امتحان کردم کاملا صحیح کار میکنه اتفاقا مستقیم فایل pdf دانلود میشه فقط حتما باید از اینتذنت پر سرعت استفاده کنید و ممکنه 10 دقیقه طول بکشه تا فایل کاملا دانلود بشه ..باید تا ظاهر شدن صفحات pdf صبر کنید و بیهوده کلیک نکنید..

الماسی پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:27 ق.ظ

سلام.استاد بابت لطفی که در حقم انجام دادید ممنونم

الماسی چهارشنبه 29 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 06:08 ب.ظ

سلام
اقای مهندس امیدی میخواستم بدونم شمارمو به اقای مهندس الماسی دادین من همون الماسی ام که اون روز با اقای طاهری بابت کار مزاحمتون شدم(دانشجوی معماری)
از اینکه وقتتونو گرفتم معذرت میخوام
با تشکر

بله دادم ..اما چند نفر دیگه هم معرفی شده بودند توسط افراد دیگه...باید بین شماها انتخاب کنه...

سوال معماری شنبه 25 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:54 ب.ظ

سلام.حرفای شما کاملا درسته.اما شما هر رشته ای من میگم میگید شانس قبولیش پایینه و کم.مهندسی صنایع من میدونم که ارشد قبول نمیشم.چون اولا ظرفیتش کمه دوما من که پیام نور بودم با اون که تو تهران بهترین دانشگاهها و بهترین کلاسها رفته یکیه؟البته نمی خوام بگم پیام نور واقعا درسها و کتابهای خیلی سخت تری از اونها پاس میکنن ولی خب باید همیشه واقع گرا بود.میگید شهرهای دیگه هم مدنظر هستند تو مهندسی صنایع آزادش رو میگم که قزوین و تهران داره و بقیه شهرها خیلی به همدان دورن مثل بندرعباس و ... که من نمیتونم اونجاها زندگی کنم.می خوام یک رشته آسونی بخونم که بیشتر درسایی که امتحان میدم در کنکورش حفظی باشه نه تئوری و عملی مثل مثلا ریاضی و آمار و... البته امسال تو مترجمی زبان شرکت کردم که واقعا برای من سوالاش گنگ و مبهم بود.کسی هم نیست منو راهنمایی کنه مثلا چه چیزایی بخونم مثلا تو همین مترجمی زبان .کارم که نیست برای همین مهندسی صنایع .قبلا عرض کردم همه جا سابقه کار میخوان.از بیکاری خسته شدم .اون زمان که دانشگاه بودم فکر میکردم هرچه زودتر خلاص شم به نفعمه ولی واقعا طوری شده که دوست دارم به همون دوران برگردم.به قولی آدم همیشه آیندش بدتر از گذشتش میشه این زمونه و همیشه میگه ای کاش عقب ترو....بود.

متاسفانه حق با شماست و دانشجویان فکر میکنند باید فقط زودتر تمام کنند و مدرک در دست کارها به سوی نها سرازیر میشوند در حالیکه این یک سراب است..فقط کسانی موفق میشوند که درسها را عمیقا درک کرده باشند و با نمرات عالی (حتی خوب هم نه) فارغ التحصیل شوند..
به هر حال اگر احساس میکنید به هر گونه مشورت بیشتر نیاز دارید میتوانید در روزهای شنبه بین ساعت 6 تا 8 به موسسه سهروردی مراجعه کنید تا بیشتر باهم صحبت کنیم ..من در خدمت شما هستم..به هر حال حقیقت گاهی تلخه ولی آگاهی از حقیقت خیلی بهتر از سردرگمی و کلمات دروغین و شیرینه...

[ بدون نام ] جمعه 24 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:49 ب.ظ

بازم سلام.استاد چون به جوابش احتیاج داشتم دوباره مزاحم شدم.
منظورم از جرم واحد حجم ذرات بر مبنای اشباع شده با سطح خشک این فرموله...
http://s1.picofile.com/file/6963280680/%D9%81%D8%B1%D9%85%D9%88%D9%84_%D8%AC%D8%B1%D9%85_%D8%B0%D8%B1%D8%A7%D8%AA_%D8%AF%D8%B1_%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF_%D8%AD%D8%AC%D9%85.jpg
لطف کنید دانلودش کنید.
حالا ممنون میشم در خصوص سوالی که تو قسمت دوم سوالاتم ازتون پرسیدم راهنماییم کنید

این فرمولی که شما گذاشتین مربوط به آزمایش تعیین چگالی یا جرم مخصوص واقعی ماسه توسط پیکنومتر است....همانطور که گفتم معمولا مشکلی در این بخش وجود نداره و رنج عددی برای انواع شن و ماسه حدود 2.6 تا 2.65 بدست می آید...
اگر ماسه در حالت ssd باشه جرم مخصوص واقعی در حالت ssd بدست می آید و اگر در حالت خشک این آزمایش انجام بشه جرم مخصوص واقعی در حالت خشک حاصل میشه...
از جرم مخصوص واقعی در حالت ssd (اشباع با سطح خشک) در محاسبات طرح اختلاط برای تعیین وزن ماسه از روی حجم ماسه موجود در یک متر مکعب بتن استفاده میشه...یعنی وقتی میخوایم طرح اختلاط وزنی بدست بیاریم..

جرم مخصوص توده ای هم داریم که در بحث تورم ماسه در اثر رطوبت و تبدیل روابط وزنی به حجمی استفاده میشه..

[ بدون نام ] جمعه 24 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:50 ق.ظ

سلام مهندس.دوتا سوال درخصوص سنگدانه های ریز مورد استفاده در بتن از خدمتتون دارم.ممنون میشم منت گذاشته جوابمو بدید.
بحثو اینجور شروع کنم که اگه سنگدانه های بتن رو به دو قسمت درشت دانه و ریزدانه تقسیم کنیم سوالام درباره قسمت ریز سنگدانه ها و ویژگیهای اوناس.اول اینکه آزمایش تعیین جذب رطوبت که با گرمخانه انجام میشه تقریبا برای هردوتای ریز و درشت دانه مشابه هستش با وزن های مختلف!حالا اگه برای ماسه در حالت اس اس دی آزمایش تعیین جذب رطوبت انجام بشه،درصدی که بدست میاد تو چه رنجی باشه مناسبه؟یا اینطور بگم برای ساختن بتن دوست داریم این درصد به چه عددی نزدیکتر باشه ویا در حالت دیگه اگر به چه عددی نزدیکتر باشه برای بتن خوب نیست؟
سوال دومم درباره جرم واحد حجم ریزدانه ها یا همون چگالی اونا در حالت اس اس دی که با پیکنومتر انجام میشه هستش.
اینکه تو اثبات فرمولش مشکل دارمو میگذارم حضورا خدمتتون برسم و لی سوالم مشابه قسمت قبله.اینو خوم قبول دارم که هرچه قدر ریزدانه های چگالتر داشته باشیم بتن مقاوم تری خواهیم داشت.حالا باز سوالم اینه که حد مطلوب برای چگالی یا همون جرم واحد حجم ریزدانه ها چقدره؟دوست داریم جرم واحد حجم برای نمونه ای که بدست میاریم به چه عددی نزدیکتر باشه تا بتن مطلوبتری حاصل بشه؟
سپاسگزارم که تا انتها مطالعه فرمودید.منتظر جواب میمونم.

در مورد سنگدانه های ریز (ماسه) در بتن در قسمت جذب آإ (که نشاندهنده تخلخل سنگدانه هاست) خیلی مشکلی وجود ندارد و معمولا حدود ۳ تا ۴ درصد مناسب است ..بیشتر مشکل جذب آب در مورد شن (درشت دانه) است که ممکن است خیلی متخلخل باشند در مورد شن حدود۱ تا ۲.۵ درصد مناسب است ..جذب آب شن بیش از ۶ درصد معمولا مشکل آُفرین میشود البته اگر بنا بر ساخت بتن سبک باشد قضیه فرق میکند و ما دنبال سنگدانه های متخلخل هستیم پس نوع بتن هم بسیار شرط مهمی است...
در مورد چگالی سنگدانه ها فکر میکنم شما جرم مخصوص و چگالی را مثل خیلی ها باهم اشتباه میکنید این دو با هم متفاوت هستند..معمولا چگالی سنگدانه ها (چه شن چه ماسه)حدود 2.6 در می آِید و مشکل خاصی با این مورد نداریم..اما جرم مخصوص کاملا بحثش متفاوت است..حضورا تشریف بیاورید این مباحث بسیار دقیق و ظریف هستند و من معمولا در طول ترم دانشجویان را کاملا با این مباحث آشنا میکنم اما در چند خط آموزش این موارد کمی دشوار است..

سوال معماری پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:45 ب.ظ

سلام.من که سوال اول رونوشتم نوشتید معماری اصلا شانسش ضعیفه که مهندسی صنایع خوندم.اما آخه رشته خودم هم متاسفانه درسهایی تو کنکور ازش سوال میاد که من خیلی ضعیفم مثل تحقیق در عملیات یا آمارو احتمال که مال جان فروند بود و به زور با ۱۰ و ارفاق پاسش کردم و اینکه ظرفیت این رشته هم پایینه و طرفداراش زیاد.البته بجز معماری تو دفترچه آزاد نگاه کردم مثلا برنامه ریزی شهری هم هست که درساش آسونه یا برنامه ریزی منطقه ای .متاسفانه صنایع اصلا تو همدان کاربرد نداره .ای کاش من یه رشته ای میرفتم که میتونستم تو سازمان نظام مهندسی باشم و حق امضا بگیرم.اقلا با این وضع بیکاری میتونستم از این راه کسب درآمد کنم ولی صنایع هرجا میرم میگن سابقه کار.منم میگم آخه باید ازیک جایی شروع کنم که سابقه کار بشه برام.واقعا درموندم .شاید فوق بگیرم بهتربرام کار پیدا بشه.ولی می خوام یه رشته آسونی باشه که بتونم قبول شمالبته.مثلا من بیام مهندسی عمران و الکترونیک و این جور چیزا بزنم اصلا و ابدا قبول نمیشم.ارشد مدیریت چطوره؟یا همون برنامه ریزی شهری؟

بهتره بدونید که معمولا نظام مهندسی کسایی که رشته کارشناسیشون نامرتبط باشه رو معمولا قبول نمیکنه و حق امضا بهشون نمیده..البته برای اطمینان باید از نظام مهندسی استانی که میخواین اونجا باشید سوال کنید ولی 95 درصد حق امضا رو نمیده...
توجه داشته باشید که هر رشته ای هم که باشید باید اطلاعات و تجربه کافی داشته باشید تا کار مناسب پیدا بشه..معمولا به معدل بالای 15 هم برای استخدام حتما نیاز دارید حالا فرقی نمیکنه که رشته شما چیه...شما میتونید سعی خودتون رو بکنید ولی با خوتون صادق باشید ...اگر در صنایع که 4 سال خوندین ضعیف هستین فکر میکنید رشته های دیگه رو میتونید به این سادگی ها یاد بگیرید؟؟
رشته مدیریت-برنامه ریزی شهری که تعداد قبولی اونها انگشت شماره و خیلی کمه و قبولی اونها بسیار سخته..البته بستگی داره کدوم دانشگاه باشه ولی اصولا تعداد فارغ التحصیلان کمی هستند و باز شانس قبولی کمه..به نظر من باید دروسی که ضعیف هستین رو با کلاس رفتن و تلاش بهتبود ببخشین و در همون رشته صنایع بمونین و ادامه بدین..لازم هم نیست حتما تو همدان بمونید ..شهرهای دیگر هم مد نظر داشته باشید چون اینجا کار برای تمامی رشته ها کمه..

حمید چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:16 ب.ظ

سلام استاد.سوال منم شبیه سوال دوستمونه من که معماری میخونم ارشد میتونم عمران کنکور بدم؟راهنماییم کنید مرسی.

بله میتونید به شرطی که پایه دروس تحلیلی شما قوی باشه..یعنی باید نمره ریاضی و سازه های فلزی و بتنی خوبی داشته بیاشین..
و حتما باید ابرای دروسی مثل مکانیک خاک و پی -مکانیک سیالات و هیدرولیک - و تحلیل سازه و مقاومت ازکلاسهای کنکوری استفااده کنید
برای راهنمایی بیشتر و دقیق تر میتوانید روزهای شنبه ساعت ۶ تا ۸ جهت مشاوره با من به موسسه سهروردی مراجعه کنید

[ بدون نام ] چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:26 ب.ظ

اولا میخوام مدرس هارو بدونم کیان
دوما تقسیم بندی درسا و هزینه هاشون چجوره
سوما هم که بدونم چه روزهایی از هفته مو باید خالی بکنم واسه برنامه کلاسی که تا الان باید بسته باشید
چهارما اگه خم رنگرزی هم بود تا الان به بار نشسته بود!!!!!!
بابا دورت بگردم این بروشورو بزنین مهندس عزیز...

۱- بروشور که بصورت مجله است تا ۱ ماه بعد تهیه میشه
۲- برای اطلاع از اساتید و هزینه و غیره با موسسه تماس بگیرید..همه چیز مشخصه فقط روزهای کلاس پس از توافق با همه دانشجویان ثبت نام قطعی شده مشخص میشه..

سوال چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:09 ب.ظ

سلام استاد.من فارغ التحصیل مهندسی صنایع هستم.چون از رشته معماری خوشم میاید می خواهم تلاش کنم در ارشد معماری حالا چه سراسری یا چه آزاد قبول بشم.دفترچه ارشد آزاد امسال رو که نگاه میکنم تا ببینم چه درسهایی برای ارشد معماری هست یک چیزی منو نگران کرده که ضریب ۴ هم داره و اون سنجش توانایی طراحی یا اسکیس هست و بقیه درسها به نظرم بیشتر حفظی باشه مثل تاریخ معماری ایران و جهان یا مبانی نظری معماری یا مثلا شرایط محیطی و...که همشون ضریب ۲ دارند.می خوام اینو ببرسم آیا من که رشته ام معماری نبوده این اسکیس تو کنکور به صورت عملی میاد یا تئوری و واقعا کسی که این کاره نیست یعنی معماری نخونده چی باید بکنه.لطف کنید راهنماییم کنید شانس قبولی تو ارشد این رشته رو چطور میبینید مثلا اگه همون بزنم ارشد معماری همدان آزاد.

به هیچ عنوان توصیه نمیکنم اینکارو بکنید چون حتی در صورت قبولی (که احتمالش بسیار ضعیفه) با مشکلات جدی روبرو میشوید و قادر به ادامه نخواهید بود..اسکیس برای بچه های معماری که از ابتدا معماری خوانده اند هم سخت است و شزط اساسی قبولی است...رشته معماری باید از ابتدا تحصیل بشه تازه اونم همه نمیتونن موفق باشند باید حتما مقداری نقاشی یا طراحی ذاتی یا اکتسابی داشته باشین ..در غیر اینصورت موفقیت غیر ممکن است..
اصلا توصیه نمیکنم.. بهتره در رشته خودتون ادامه تحصیل بدین...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد