وبلاگ شخصی دکتر امیدی

مهندسی عمران و سرمایه گذاری دربازارهای مالی

وبلاگ شخصی دکتر امیدی

مهندسی عمران و سرمایه گذاری دربازارهای مالی

عکسهای هنری از سقف کامپوزیت!!

چند وقته پیش که برای نظارت یکی از پرو‍ژه های ساختمانی در همدان (واقع در خ باباطاهر) رفته بودم قصد داشتم تا قالب بندی و آرماتور بندی سقف کامپوزیت رو قبل از بتن ریزی چک کنم چون پله ها هم قرار بود بتنی باشه هنوز اجرا نشده بودند و قالب فلزی هم بود که بالا رفتن برای بازدید سقف سوم رو خیلی سخت کرده بود، خلاصه به هر شکلی بود خودمو به سقف سوم هم رسوندم و در اون حالت نامتعادل چند تا عکس گرفتم که چون نور خورشید مستقیم میتابید فکر میکردم جالب نشده اما بعدا که به عکسها نگاه کردم دیدم یه مقداری هنری هم شدند ..مناسب دیدم که عکسها رو تو وبلاگ بذارم هم جنبه آموزشی داره و هم به نظر من زیبا شده...



سقف کامپوزیت ( عکس1)

سقف کامپوزیت (عکس 2)

سقف کامپوزیت (عکس 3)

نظرات 10 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:56 ب.ظ

با سلام من دانشجوی معماری هستم...می خواستم بدونم در اجرای سقف کامژوزیت معمولی رو ی قالب های چوبی یا یونولیتی ورق آلومینیوم و بعد نایلون و بعد بتن ریزی میکنند..سوالی که دارم اینه که این ورقها رو به همراه قالب های چوبی در آخر کار جمع میکنند ؟؟؟این ورقها چه نقشی دارند؟

در واقع قسمتی از قالب بندی هستند که جهت توزیع متناسب بار ناشی از بتن تازه روی قسمتهای چوبی بکار میروند

[ بدون نام ] یکشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:49 ق.ظ

دست شما درد نکنه.
با همین چندتا عکس ساده کارمو راه انداختی.
خدا خیرت بده.

عبدالله یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:00 ق.ظ

سلام مهندس خیلی عالی بود استفاده کردم
ببخشید مشغول پروژه فولادم بخش طراحی تیر ،در تیرهای اصلی کناری که بار دیوارهای محیطی روی اونهاست برای تعیین بار وارد بر تیر توسط دیوار وزن متر مربع دیوار رو در ضخامت خود دیوار ضرب کنم یا در نصف دهانه ضلع عمود بر محور تیر؟(مثل محاسبه بار مرده)
خیلی ممنون

وزن مخصوص یک متر طول دیوار را باید بصورت بار گسترده روی تیر اعمال کنید

[ بدون نام ] چهارشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:53 ق.ظ

بله متوجه هستم ولی در همون وسط سقف نباید پشت برشگیرها به سمت هم باشه؟ یعنی اینطوری ] [
ولی توی عکس به این صورته [ ]

خیر -..الزامی نیست

[ بدون نام ] سه‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:16 ب.ظ

ببخشید گوشه سمت چپ منظورم بود؟ :D

[ بدون نام ] سه‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:15 ب.ظ

سلام آقای مهندس
توی عکس اول گوشه سمت راست چرا برشگیرها به صورت فیس تو فیس قرار گرفتن؟ مگه نباید بک تو بک باشن؟

معمولا در اجرا از وسط سقف جهت برشگیرها رو عوض میکنند و نصف به یک سمت و نصف دیگر به طرف مخالف قرار میدهند..

[ بدون نام ] سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:59 ق.ظ

سلام استاد خسته کار و تلاش نباشید اگه میشه لطف کنید چندتاعکس اجرایی از سقفهای کامپوزیت هم بذارید واسه بچه ها.مرسی

عزیزم اینها هم عکسهای اجرایی بودند ..نقاشی که نبوده ..کار واقعیه ..!!

عباس دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:18 ب.ظ

سلام مهندسی میخواستم ببینم آیا مهندسین تکنولوژی ساختمان نیز مانند مهندسین تکنولوژی عمران حق امضا و نظارت و اجرا را دارند؟میشه یکم توضیح دهید
ممنون از لطف شما

تا جایی که اطلاع دارم فقط حق نظارت میگیرند و حق امضا طراحی (محاسبات) ندارند...

صابر دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:44 ق.ظ

سلام، ضمن تشکر خواهشمند است تجربیات کارگاهی و نظارتی خودتان را به هر نوعی که صلاح می دانید تو سایت برای علاقه مندان قرار بدین .( زکات العلم نشره )

دانشجو شنبه 17 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:38 ب.ظ

سلام
مهندس تو رو خدا راستشو بگو چطوری رفتی اون بالا ؟ به ما هم یاد بده شاید بعدا تو کار به دردمون بخوره!!!!!!!!!!!!!!!!

به نظر من باید یک مهندس باید از لحاظ آمادگی جسمانی هم در وضع مناسبی باشه و گاهی آشنایی با فنون رزمی و بدنسازی در کارگاه واقعا بکار میاد!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد