وبلاگ شخصی دکتر امیدی

مهندسی عمران و سرمایه گذاری دربازارهای مالی

وبلاگ شخصی دکتر امیدی

مهندسی عمران و سرمایه گذاری دربازارهای مالی

مشاوره ارشد1

بسیاری از دانشجویان این روزها از بنده درخواست مشاوره برای آمادگی در آزمون کارشناسی ارشد را دارند که متاسفانه به علت مشغله فراوان قادر به وقت گذاشتن برای همه دانشجویان نیستم بنابراین تصمیم گرفتم تا نکات اصلی مشاوره را در همینجا بیان کنم تا سایر دوستان هم در صورت تمایل استفاده کنند

برای شرکت در ازمون ارشد و یا هر آزمونی دیگر نکات زیر را کاملا مد نظر داشته باشد :

1- ابتدا خوب به علت شرکت خود در آزمون فکر کنبد و سعی کنید به خود پاسخ دهید که چرا میخواهید در این آزمون شرکت کنبد و قبول شوید ، انگیزه شما چیست ؟ باید با خود رو راست باشد و حداقل سر خودتان را کلاه نگدارید اگر دلیل شما مواردی چون جا نماندن از بقیه دوستان، درخواست و یا اجبارخانواده،  پز دادن ، یافتن شغل، کسب درآمد و موقعیت اجتماعی، خواستگاری و ازدواج ، ... است بدانید که راه را اشتباه آمده اید و هرگز موفق نخواهید شد یعنی حتی اگر در دانشگاه شریف هم قبول شوید باز هم موفق نخواهید بود در قدم اول باید خوب به این مطالب فکر کنید ...این مسیر متعلق به کسی است که کتابها را دوست دارد..از خواندن جمله به جمله مطالب درسی لذت میبرد..کسی در آزمون موفق خواهد بود که هدفش قبولی در آزمون نباشد و فقط از خواندن و دریافت مطالب جدید لذت میبرد ...

البته هرگز کسی ناگهان نمیتواند خود را تغییر دهد این مسیری است که باید از ابتدای تحصیل اینگونه طی شود ...در غیر اینصورت مسیر آزمون و ..به ناکجا آباد خواهد رفت و هرگز به سر منزل مقصود نخواهد رسید....

تا ذکر نکته بعدی چند روزی مهلت دارید خوب فکر کنید ....

نظرات 14 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 5 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 08:09 ب.ظ

سلام مجدد

فک نمیکنید دیگه داره دیر میشه برای معرفی منابع خوب واسه ارشد. من میخوام برم کتاب بخرم میشه سریع تر بفرمائید

حق با شماست ...ولی بسیار بسیار سرم شلوغه ..

علی چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 09:36 ب.ظ

سلام اقای مهندس

برای درسهای زیر چه منابعی را برای کنکور ارشد معرفی میکنید؟

هیدرولیک
بتن
فولاد
زبان تخصصی و زبان عمومی
تحلیل سازه ها
مکانیک خاک
مقاومت مصالح
مهندسی پی
مکانیک سیالات
راهسازی
روسازی راه

ممنون میشم پاسخ بدید

مطالب وبلاگ را دنبال کنید مشغول تهیه بهترین منابع برای ارشد هستم

خود خوان شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 04:41 ب.ظ

سلام استاد دانشگاه زده ۲۶ ام شهریور .امتحان و می گیرید؟؟؟/

شنبه 25 شهریور ساعت امتحان رو مشخص میکنم

عطاری شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:33 ب.ظ http://seyyedmohammad.attari@yahoo.com

سلام استاد خیلی ممنون از این که اطلاعاتتون رو در اختیار بچه ها قرار می دید.

ماشین آلات شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:29 ب.ظ

استاد خسته نباشید
یکشنبه کلاس ماشین آلات تشکیل میشه؟
چون استاد بنده شهرستانم. میخوام اگه تشکیل میشه که بیام واسه کلاس همدان.
ممنون میشم اگه زودتر جوابمو بدید.
ببخشید
ممنون

خیر ...بنده همدان نیستم

مسعود جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:56 ق.ظ

سلام استاد این کتابا خوبه؟
هیدرولیک:ابریشمی
بتن:سری عمران
فولاد:سری عمران
زبان تخصصی:راهیان ارشد
تحلیل سازه : راهیان ارشد
خاک: گاج
مقاومت:گاج
پی:مویدی
سیالات:گاج
راهسازی:سری عمران
روسازی:سری عمران
بارگذاری هم یه جزوه خوب خودمون بخونیم

همشون نه ..برای برخی دروس مثل هیدرولیک و راهسازی و روسازی منابع بهتری وجود دارد.

میلاد پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:16 ق.ظ http://civilsun.blogfa.com

سلام استاد.تصمیم گرفتیم با بچه ها از جزوه های کلاس کنکور پارسال حداکثر استفاده رو کنیم و دوباره ارشد شرکت کنیم.اگه امکان داره چندتا کتاب خوب معرفی کنید برای تسلط و تست.مخصوصا پی و هیدرولیک.سیالات بین سری عمران و راهیان ارشد و روسازی و راهسازی بین کتاب کلاهدوز و سری عمران موندیم چی بخونیم.باتشکر از زحمات شما.

به زودی لیست کتابهای مناسب یرای هر درس رو در وبلاگ میذارم

آبادانی چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:56 ب.ظ

استاد خسته نباشید؛ تو درس ماشین آلات امتحانتون هم بزبان انگلیسیه‏?‏

خیر ولی از لغات استفاده میشه و باید معنی لغات تخصصی رو بدونید

دانشجو چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:56 ب.ظ

سلام استاد.خسته نباشید
سوالی دارم. حداکثر زمان انتظار برای بتن تازه چقدره؟ یعنی از لحظه ای که بتن تو کارخانه داخل تراک میکسر ریخته میشه تا زمانیکه تراک بتن رو در محل پروژه تخلیه کنه حداکثر زمان مناسب چقدره؟با فرض اینکه تراک بصورت استاندارد داره بتن رو میچرخونه و عمل اختلاط داره انجام میشه

بستگی داره کندگیر کننده داشته باشه یا خیر اما معمولا حداکثر 2/5 الی 3 ساعت با چرخش آهسته و کندگیر کننده
زمان مناسب هرچه زودنر بهتر

سوال سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 09:57 ب.ظ

سلام استاد امتحان خود خوان پی چندمه ؟جزوه یا کتابی رو که باید بخونیم کیش معرفی کنید.با تشکر

احتمالا نزدیک اول مهر

خود خوان سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:12 ب.ظ

سلام استاد
با شما درس مهندسی پی را به صورت خود خوان به من دادن .استاد جه کتاب یا جزوه ایی رو باید مطالعه کنم.با تشکر.

جلد دوم مکانیک خاک (طاحونی) تا آخر فصل شمعها

آبادانی سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:09 ق.ظ

سلام مهندس خسته نباشید؛ من از دانشجوهای عمران پیوسته هستم و ترم قبل هم با شما خاک داشتم و خداروشکر نمره ام هم بدک نبود؛ این ترم هم سعادت حضور در کلاس ماشین آلات شما نصیبم شده؛ واسه این درس کتابی مدنظر شماست که معرفی بفرمایید که تهیه کنم‏?‏‏?‏ ممنون

در این درس بنده شیوه خاصی دارم و بیشتر مطالب در قالب پاورپوینت و به زبان انگلیسی است تاکید بر جزوه کلاسی است چون یک منبع مدون و مناسب و به روز شده متاسفانه وجود ندارد ..در طی ترم و با کمک سرچ در اینترنت مطالب تازه و به روز میتوانید تهیه کنید ..اگر همگام با کلاس پیش روید در پایان ترم اطلاعات بسیار کاربردی و با ارزشی در این مورد پیدا خواهید کرد.

طاهری دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 04:24 ب.ظ http://89150340.blogfa.com/

ممنون به خاطر اینکه وقت گذاشتید و جوابمو دادید
ولی هر چی گشتم کار پیدا نکردم حتی به کار مفت هم راضی بودم چندبار هم به خود شما مراجعه کردم موردی سراغ نداشتید ولی در نهایت چون دلتون نمیامد ناامیدم کنید گفتید یه ساختمانی شهرک بهشتی هست (اگه اشتباه نکنم) برم اونجا از شما پرسیدم ساختمان تو چه مرحله ای گفتید کاشی کاری میکنن منم گفتم من خودم کاشی کار هستم گفتید پس برو درستو بخوان
در دروس محاسباتی ضعیف نیستم ولی وقتی میبینم بجز ازمون نظام و ارشد در جایی به کارم نمیاد خوشم میاد به صورت تخصصی توی یک رشته خاص فعالیت کنم
معدلم هم فعل 13 بیشتر نیست به همین خاطر تصمیم گرفتم که برای ارشد بخونم و در حین تحصیل و خدمت سربازی یه کارگاه پیدا کنم برای پیشرفت بیشتر

ببخشید که وققتون رو میگیرم

طاهری دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:38 ب.ظ http://89150340.blogfa.com/

سلام
خیلی ممنون از راهنمایی شما
من برای اینکه ناکامی های دوره کارشناسیو جبران کنم و اینکه فکر میکنم توی این 4 سال چیزی از عمران نفهمیدم میخوام ادامه تحصیل بدم چون اکثر چیزهایی که دانشگاه به ما گفتند من قبل از اینکه بیام دانشگاه بلد بودم از 16_17 سالگی سر ساختمان بودم اجراییات رو کامل بلدم میمانه درسهای محاسباتی که زیاد ازشون لذت نمیبرم و فکر میکنم کاربردی نیست
علت دیگه ای که میخوام برای ارشد بخونم موقعیت کاری و دوست داره تو جامعه نقشی ایفا کنم و اگه توانایی تدریس رو در خودم ببینم تدریس البته نهدر دانشگاه در هنرستان فنی حرفه ای و اموزشکده ها و جاهای دور افتاده تا اسیبی به جامعه علمی وارد نکنم
به نظر شما اشتباه میکنم

با توجه به مطالب شما مبنی بر عدم علاقه به دروس محاسباتی و مهارت در کارهای اجرایی به نظر میرسه بهترین گزینه برای شما وارد شدن در یک کارگاه اجرایی ابتدا با مسولیت کم و محدوده در اینصورت هر روز با گذشت زمان به تجربه و مهارت شما اضافه میشه و به شما کارها و مسولیتهای بزرگتری پیشنهاد میشه و واقعا میتونید در این مسیر موفق باشید ..تصور یادگیری مطالب بیشتر در دوران ارشد کاملا اشتباهه و عملا چیزی که به کار در اجرا بیاد در دوران ارشد یاد داده نمیشه..فقط در این دوران شما نحوه تحقیق و پژوهش را می آموزید همین و بس..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد