وبلاگ شخصی دکتر امیدی

مهندسی عمران و سرمایه گذاری دربازارهای مالی

وبلاگ شخصی دکتر امیدی

مهندسی عمران و سرمایه گذاری دربازارهای مالی

مشاوره ارشد 2

نکته دوم :


پس از توجه و عمل به نکته اول که قبلا ذکر کردم اگر تصمیم و نیت راسخ به ادامه تحصیل در مقطع ارشد عمران را داشتید حتما به موارد زیر با دقت عمل کنید:

1-جهت درس خواندن یک جا و محیط مناسب (با تووجه به شناختی که از خود دارید) انتخاب کنید

توضیح : محیط مناسب برای هر کس میتواند متفاوت باشد مثلا برخی عادت ندارند که در جای بسیار ساکت درس بخوانند و برخی دیگر در سکوت مطلق بهتر مطالب را میفهمند.

2- تمام کتابها و جزواتتان را لیست کنید و بصورت کاملا مرتب در کتابخانه یا جای مناسب قرار دهید باید همه چیز در ذهن شما با نظم قرار بگیرد.

3- برای هفته اول یک برنامه موقت بنویسید طوری که تقریبا تمام دروس را شامل شود . پیشنهاد میکنم برای هر درس به نسبت سختی و حجم ساعات بیشتری را اختصاص دهید ..ساعات را 2 ساعته در نظر بگیرید یعنی برای هر درس در یک روز حداکثر 2 تا 2 ساعت در نظر بگیرید و سعی کنید در یک روز دروس مختلف را مطالعه کنید.

4- به ازای هر 45 دقیقه مطالعه واقعی 15 دقیقه استراحت کنید .

مطالعه واقعی : یعنی تمام تمرکز بر روی کلمات باشد (موقع درس خیال پردازی نکنید) و جمله به جمله مطالب تصور شود و کاملا فهمیده شود و تا جمله های قبل را نفهمیدید به جملات بعدی نروید.

5- حتما حدود 6 ساعت فضای خالی برای کارهای غیر مترقبه در برنامه بگنجانید.

6- بهترین زمان پیشنهادی برای مطالعه از 7 الی 12 ظهر و از 15 الی 20 شب میباشد. البته در شروع به مطالعه باید زمان کمتری را اختصاص دهید تا کم کم دهن شما قوی شده و ساعات بیشتری هم بتوانید مطالعه مفید کنید وگرنه بزودی خسته شده و همه جیز را کنار میگذارید.

8- حتما 7 الی 8 ساعت خواب در طی 24 ساعت را بگنجانید در غیر اینصورت پاسخ معکوس خواهید گرفت.

در یک کلام ابتدا باید فن مطالعه صحیح را به خود بیاموزانید .


در مرحله بعد کتابها و منابع مهم را معرفی خواهم کرد

نظرات 14 + ارسال نظر
fatemeh جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:12 ب.ظ

salam ostad man az bache hay memariam,barname rizi kardam vase arshad ama hamash negarane inam ke nakone dir shode bashe va man kheili aqab oftade basham shoma che tosie darid?
mamnun az tamame zahamatetum

همان نکات گفته شده را مرور فرمایید

... سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:54 ب.ظ

استاد برگزاری کلاس سیالات و هیدرولیک مشخص نشد؟

فعلا خیر ..باید یه فراخوان بزنم در وبلاگ کسانی که قصد ثبت نام 100 درصد دارند ببینیم چند نفرند

خود خوان جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:02 ب.ظ

استادا گه میشه ساعت و جوری بذارید مایی که از شهرستان میاییم مشکلی واسه بر گشت نداشته باشیم .

احتمالا ساعت همان ساعت 10 صبح که در سایت موسسه زده شده..

خود خوان جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:10 ب.ظ

استاد خواهش می کنم نحوه ی امتحان (جزوه باز یا بسته و.....)بگید. با تشکر

جزوه بسته

طاهری چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 07:37 ب.ظ http://89150340.blogfa.com/

سلام
اقای امیدی تعداد کتاب ها زیاده و حجم کتاب ها هم همینطور با اینکه روزی 2 الی سه درس رو مطالعه میکنم ولی وقتی برمیگردم زیاد مطالب قبلی تو ذهنم نیست به نظر شما چیکار کنم
تعدا فرمولها هم زیاده و حفظ کردنش سخته
این اولین بار هست که نحوه مطالعه کردن رو از دیگران میپرسم اولا عقیده نداشتم
عقیدم این بود که هر کس بهتر خودشو میشناسه ولی این دفعه کم اردم اصلا پیش نمیرم
ممنون میشم کمکم کنید

باید اول نظم و ترتیب تو ذهن ایجاد کرد و کاملا جزء به جزء و کم کم (مثلا 10 صفحه )بدون تفکر در مورد سایر کتابها فقط روی همون قسمتی که دارید میخونید تمرکز کنید باید فکر کنید مثلا فردا فقط همون 10 صفحه رو امتحان دارید و باید کاملا به این 10 صفحه مسلط بشید..همینطور ادامه پیدا میکنه و فرمولها بصورت خودکار در ذهن میشینه ..فقط حل تمرین و استفاده از فرمول میسه فرمولها رو در ذهن نگه داشت..

نگران.... دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 04:09 ب.ظ

سلام استاد
میشه اطلاعاتی راجب امتحان خود خوان مهندسی پی 26 شهریور بدید.
سطح امتحان ؟فصل اول ودوم میاد؟سوال تشریحی داره و....
با تشکر

تا آخر فصل شمعها..از کتاب ظاحونی

Mohammad یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:51 ب.ظ

با سلام.تشکر بابت مشاوره و نکاتی که ذکر کردید.

دانشجو یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 04:49 ب.ظ

سلام استاد . کلاس کنکوری سیالات و هیدرولیک نمیزارید ؟

امکانش هست اما در مهر ماه قطعی پاسخ میدم

*** یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:33 ق.ظ

سلام .من یکی از دانشجوهای دانشگاه هستم که تازه وارد این دانشگاه شدم.توی این دو ترم معدلم بالای ۱۷ شده.می خواستم ببینم اگه توی ۸ ترم معدلم بالای ۱۷ بشه ایا بعد از فارغ التحصیلی این معدل به درد من می خوره یا نه و در ضمن این که من عاشق دروس محاسباتی هستم ترم قبل هم درس استاتیک رو با نمره بالا پاس کردم و خیلی علاقه به دروس طراح ذارم حالا برای این که طراحی خودم رو قوی کنم کجا می تونم کار کنم و یا این که چکار باید بکنم.
ممنون استاد عزیز و گرامی

میتونید از امتیازات رتبه اولی و .. استفاده کنید برای ادامه تحصیل
شروع کنید به طراحی با نرم افزارها ی etabs و saafe با نقشه های فرضی کوچک بعد هم با نقشه های واقعی

آروین یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:25 ق.ظ

سلام استاد خسته نباشید اگه می شه برای درس ریاضیات یه منبع خوب و کامل معرفی کنید.سر فصل های درس ریاضیات خیلی زیاده .و این که استاد یه سوال مهم دارم این که روزانه چند ساعت باید مطالعه کرد

مجموعه کتابهای ریاضی آقاسی
البیته برای هر کس ساعات مفید مطالعه فرق میکنه اما حدود 8 الی 9 ساعت

داریوش شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:53 ب.ظ http://chahardoli.blogsky.com

سلام
بابت پست های اخیرتان ممنونم...
از اینکه به فکر بچه ها هستید تشکر میکنم......

طاهری شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 07:49 ب.ظ

سلام
ممنون از شما

مانی شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 04:57 ب.ظ

سلام استاد همین که به ما اهمیت میدید و واسه ما وقت مزارید ازتون ممنونم.سر کلاس پی میبینمتون

فاطمه شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:05 ب.ظ http://manism.blogsky.com/

من عمرانی نیستم ... اما مشاوره ارشد واسه منم مفید بود !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد