وبلاگ شخصی دکتر امیدی

مهندسی عمران و سرمایه گذاری دربازارهای مالی

وبلاگ شخصی دکتر امیدی

مهندسی عمران و سرمایه گذاری دربازارهای مالی

مشاوره ارشد 3 - منابع کنکور

در ادامه بحث مشاوره جهت کنکور کارشناسی ارشد عمران لیست کتابها و منابع ارشد رو برای علاقمندان و داوطلبان به تفکیک و به ترتیب اولویت جمع آوری کردم :

فقط دقت کنید که بهترین روش این است که کتابهای مرجع دانشگاهی اول مطالعه بشه بعد سراغ کتابهای دیگر برید.



تحلیل سازه :

1- مهندس آهنگر         انتشارات راهیان ارشد

2- مهندس حقگو         انتشارات جهش


مقاومت مصالح :

1- دکتر عرفانی و مهندس آهنگر     انتشارات گاج

2- سری عمران


مکانیک خاک :

1- دکتر جسمانی      انتشارات گاج

2- مهندس امیر افشاری        انتشارات سیمای دانش


مهندسی پی :

محمود صادقیان - محسن حیدری     انتشارات سری عمران

دکتر ضیایی             انتشارات پارسه


ریاضیات (ریاضی 1 و 2 و معادلات )

 آقاسی                  انتشارات نگاه دانش (6 جلد)


طراحی فولاد  :

کتاب جدید سری عمران چاپ 91


طراحی بتن :

محسن حیدری(زیر نظر نادر فنایی)              سری عمران


مکانیک سیالات :

 امیر افشاری               انتشارات سیمای دانش


هیدرولیک :

حسین فراهانی            سری عمران


راهسازی :

سید رامتین باقری                انتشارات جهش


روسازی :

1- نشریه 234 

2- سید رامتین باقری               انتشارات پوران پژوهش


زبان :

1- عزمی             انتشارات سمت

2- 504

 

نظرات 18 + ارسال نظر
.. جمعه 26 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:34 ب.ظ

سلام و خسته نباشید ، استاد برای درسهایی که 2 تا کتاب معرفی کردید، کتابهایی که اول نوشتید اولویت داره؟؟ یا هر دو الزاما باید مطالعه شود
ممنون

خیلی با هم متفاوت نیستند ..اما در هر صورت خواندن از دو منبع بسیار دید بهتری از مطلب خواهد داد.

[ بدون نام ] شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:42 ب.ظ

سلام استاد فرق بین ارشد ازاد با دولتی در اینده کاری در جامعه امروز چیه ایا در وضع امروز جامعه فرقی هم میکنه ازاد با دولتی حالا سوای مسئله مالی

در برخی موارد بله.. بستگی دارد به جایی که مد نظر است برخی مراکز نسبت دانشگاه آزاد دید مثبت ندارند و دانشجویان فارغ التحصیل از آنجا را رد میکنند ... اما در هر حال کیفیت آموزشی در دانشگاه آزاد خیلی مناسب نیست خصوصا در مقاطع تحصیلات تکمیلی

sasan پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:54 ب.ظ

سلام استاد بنده معماری میخونم وامسال ارشد شرکت کردم بدلیل مشکل مالی نمیتونم از بسته های آموزشی مثل مدرسان شریف استفاده کنم خواستم بدونم جایی برای خریدن کتاب(منابع) هست.تورو خدا راهنمایی کنید

در اینتر نت یا کتاب فروشی ها دنبال کتابهای دست دوم باشید..در خیابان انقلاب تهران که به راحتی پیدا میکنید.

m پنج‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:56 ب.ظ

سلام استاد.من ترم 5 عمران پیوستم میخواستم بدونم امکان داره از الان برای ارشد بخونیم؟

بهترین روش اینه که از الان تو کلاسها تون کاملا حضور داشته باشید و درسای خودتون رو بخونید و خوب و عمیق بفهمید ..درسها رو دوست داشته باشید و از اونها لذت ببرید وگرنه موفق نمیشید..

شاگرد۸۸ پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:51 ب.ظ

با سلام
ممنون از راهنمایی شما از سردرگمی نجاتم دادی استاد.اگه تواناییشو داشته باشم میخونم تا یه جای معتبر قبول بشم.با تشکر انشالا در آینده بیشتر از مشاوره شما بهرهمند میشم

شاگرد۸۸ سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 08:43 ب.ظ

سلام استاد خسته نباشید
می خواستم نظر شمارو درباره واحد علوم تحقیقات کرمانشاه جویا بشم گرایش زلزله.دانشگاه اونجا در چه سطحیه؟آیا برم بهتره یا یکسال دیگه بشینم بخونم؟بیشتر دانشگاه و اساتید گروه زلزله مدنظرمه.شناختی ازشون دارید؟به قول خودتون هدف از ادامه تحصیل باید علاقه به یادگیری و کسب علم باشه نه مدرک گرایی. با تشکر

از دید اینجانب جز واحد علوم تحقیقات تهران که آنهم نسبتا بهتر است و در مقابل دانشگاه دولتی سطحی بسیار پایین تر دارد بقیه واحدهای دانشگاه آزاد بهیچ عنوان ارزش تلف کردن عمر را ندارند و نوعی کارخانه تولید مدرک هستند.

شاگرد۸۸ دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:35 ب.ظ

سلام استاد خسته نباشید
از مشاوره مفید و کامل شما متشکرم.

سلام دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:51 ق.ظ

استاد قیمت کتاب خییییلی زیاد شده
دیروز سیالات افشاری رو خریدم ۲۲۰۰۰
زندگی خیلی سخته

بله متاسفانه..

سلام شنبه 15 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:45 ق.ظ

استاد شما میدونید حدودا هزینه خرید این کتابا چقد میشه؟
اگه بگید ممنونم

فکر میکنم قیمت متوسط هر کتاب این روزها 15000 تومن کمتر نباشه..خودتون حساب کنید

بهزادی شنبه 15 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:34 ق.ظ

استاد برای ازمون چه موسسه ای رو پیشنهاد میکنید؟ماهان خوبه؟

حداکثر تاثیر موسسات 20 درصد میتواند باشد ..80 درصد خود شما هستید پس بنابراین خیلی تفاوتی نمیکند اصولا هم دوست ندارم جای خاصی را تبلیغ کنم..

بهزاد پنج‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:57 ب.ظ

سلام
استاد من تا حالا نه سیالات پاس کردم نه هیدرولیک البته این ترم با اقای بهرامی سیالات دارم به نظر شما هیدرولیک رو قبل از خواندن سیالات بخوانم راه به جایی میبرم
هیدرولیک و سیالات چه فصلهایی رو بیشتر بخوانم و چه فصلهایی رو حذف کنم
با توجه به وقتی که دارم و ضعفی که در این درسا دارم نمیرسم همشو بخوانم

خیر قبل از سیالات نمیتوانید هیدرولیک را متوجه بشید ..تمام مطالب مربوط به هیدرولیک کانالهای روباز (open channel ) را باید مطالعه کنید

تنها پنج‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:19 ب.ظ

با سلام .استاد من ترم 5 کارشناسی پیوسته عمرانم این کتابهایی که معرفی کردین واسه من که پایه ام ضعیفه و بعضی درسارو فقط پاس کردم و میخوام پایه مو قوی کنم خوبه؟؟

دربرخی دروس واقعا یه استاد خوب میتونه خیلی مفید باشه چون هر کسی نمیتونه فقبا کتاب مطالبو عمقی درک کنه..
به هر حال سعی خودتونو بکنید
موفق باشید

پریا پنج‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:55 ق.ظ

سلام بر شما آقا مهندس امیدی
من دانشجوی رشته مهندسی عمران در کشور کانادا هستم. الان هم اتفاقی وارد وب سایت شما شدم. موفق باشید هموطن
انشالله که یه روزی بتونم بیام وطنم و به ایران عزیزم خدمت کنم.
بدرود

thanks a lot..I hope for you successful in your life and thanks for your comment..

رویا چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:55 ب.ظ

با سلام

استاد شما چه موسسه ای برای قبولی ارشد پیشنهاد میکنید؟؟ پارسه - مدرسان شریف - اکسین - ماهان - سنجش تکمیلی .....؟؟؟؟

با تشکر از راهنما یی های شما

هیچ کدام..قبولی 80 درصد به خود شخص مربوط است و 20 درصد هم استاد مسلط و خوب میتواند کمک کند ..به موسسه اصلا ارتباطی ندارد

آروین چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 07:47 ب.ظ

خیلی ممنون

عمران چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:19 ق.ظ

ممنون استاد.

مسعود باغبان زاده سه‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:46 ق.ظ

استاد ممنون و مرسی

طاهری دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 05:56 ب.ظ http://89150340.blogfa.com/

سلام و تشکر
استا چه جالب همه کتابهایی رو که گفتید دقیقا من همونارو دارم بدون هیچ کم و کاستی
به نظر شما پی پارسه بهتره یا سری عمران

تقریبا در یک سطح هستند ...خیلی متفاوت نیستند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد