وبلاگ شخصی دکتر امیدی

مهندسی عمران و سرمایه گذاری دربازارهای مالی

وبلاگ شخصی دکتر امیدی

مهندسی عمران و سرمایه گذاری دربازارهای مالی

چرا به دانشگاه میرویم ؟؟

سوال : چرا به دانشگاه میرویم ؟

پاسخ : -چون همه میروند .....

گاه باید در مسیری که میرویم لحظه ای بایستیم ، تامل کنیم، نیم نگاهی به مسیرهای دیگر ، راهی که پیش رو داریم و مسیری که پیموده ایم ...ـ! از خود سوال کنیم این مسیر به کجا میرود ؟

آنقدر میرویم و میرویم تا سرمان به جایی بخورد،  غرق میشویم، میمیریم، اما نمیدانیم که مرده ایم، جسدهایی بیجان در روی آب که با موج میرقصند...

حرکاتی ناموزون و تهی از اراده .....

گاه باید ایستاد و از خود پرسید ...

 این توده عجیب چیست که در سر برخی  سنگینی میکند !!!


«خردمند باید که تدبیر خویش                   کند با دل خویش صدبار بیش»


نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:26 ب.ظ

ممنونم بابت توضیحاتتون. خیلی کمکم کردید. متشکرم استاد عزیز

[ بدون نام ] جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:18 ب.ظ

سلام مجدد. ممنونم از توضیحاتتون. زحمت کشیدید استاد عزیز
اما من سوالم اینکه نیروی بحرانی بادبند ها رو از کجای ایتبس باید استخراج کنم؟

به این آدرس مراجعه کنید:
http://www.civilica.ir/%D9%86%D8%B1%D9%85%20%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C/861--etabs

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:00 ب.ظ

سلام استاد
تو طراحی دستی بادبند ها در پروژه فولاد از کجا باید مقدار نیروی بحرانی رو استخراج کنم؟

البته توضیح کامل در اینجا کمی مشکل است و باید همراه با شکل و نمونه باشد. اما اگر مقدمات را بدانید توضیحات زیر کافی است :
ابتدا باید نیروی زلزله بین اعضای باربر جانبی توزیع شود. که لازم است برای اینکار مرکز سختی سازه محاسبه شود. سختی هر قاب خمشی با تعداد ستونهای آن نسبت مستقیم دارد. اگر فاصله بین مرکز جرم و مرکز سختی کوچک بود نیازی به در نظر گرفتن پیچش نیست پس از تعیین سختی هر قاب ، نیروی زلزله به نسبت سختی بین قابهای عرضی و طولی توزیع میشود. سپس باید از روشهای موجود تحلیل تقریبی قابها مثل روش یک دهم دهانه برای بارهای ثقلی و روش پرتال برای بارهای جانبی استفاده کنید . برای محاسبه نیروی محوری بادبند باید فرض کنید فقط بادبندها در تحمل برش طبقه موثر هستند. بعد از بدست آوردن نیروی محوری بادبند، ترکیب باری که نیروی فشاری بیشتری ایجاد میکند بحرانی تر است و معمولا کشش کنترل کننده نیست.

د شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:18 ق.ظ

سلام استاد
این سوال شما بلخره هرکسی در زهن خود جوابهایی جستجو میکند ولی اگراین سوال رو از خود شما بپرسند که چرا به دانشگاه رفته اید چه جوابی میدهید؟(با کمال احترام)

ذهن

با سلام
همین کافیست که بدانید بین هر کدام از مقاطع تحصیلی (کارشناسی-کارشناسی ارشد و دکترا)حداقل 3 سال مشغول به بررسی و مرور مجدد آن دوره بوده ام و تا به خو اثبات نکرده بودم که مطالب دوره های قبلی و داشته هایم در عمل بکار می آیند پای به دوره بالاتر نگذاشته ام ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد