وبلاگ شخصی دکتر امیدی

مهندسی عمران و سرمایه گذاری دربازارهای مالی

وبلاگ شخصی دکتر امیدی

مهندسی عمران و سرمایه گذاری دربازارهای مالی

تفکر و سخن

هیچ کس آنقدر فقیر نیست که نتواند لبخندی به کسی ببخشد و

هیچ کس آنقدر ثروتمند نیست که به لبخندی نیاز نداشته باشد..........

نظرات 21 + ارسال نظر
محمدرضا پنج‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 05:46 ب.ظ

از ----به خاطر این مطلب آخریش خوشم اومد-من دیگه فعلا درس رو کنار گذاشتم و دارم از دور جریان دانشگاه رو میبینم پس فعلا خودم درگیر دانشگاه و نمره نیستم-حرفتو قبول دارم بعضی اساتید واقعا کیلویی نمره میدن- اگه یه روزی من مسول دانشگاه میشدم قانون مشروطی رو برمیداشتم بجاش از اساتید نهیت سختگیری رو میخواستم-
درس اجرای ساختمانم با مهندس امیدی بود و خودم درگیر مشکلات بودم ولی چون میدونستم سختگیره هرطور بود درسش رو میخوندم آخرشم نمره ی 11گرفتم ولی خوب یاد گرفته و راضی بودم-
ایراد اصلی دانشجوهایی هستن که دانشگاه رو با دیسکو اشتباه گرفتن و استادی که اهل مسخره بازی و وقت گذرانی ونمره ی الکی دادن هست از همه عزیزتر میشه-
متاسفانه وضع آموزش دانشگاه هم که افتضاحه و انگار به زور نگهشون داشتن سرکار -خیلی از مسایل رو نمیشه بری باهاشون درمیان بذاری

--- پنج‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:45 ق.ظ

در ادامه مباحثی که دوستان در مورد اساتید و از جمله مهندس امیدی و مهندس سلطانی مطرح کردند بد نیست نکات زیر را هم به صورت تکمیلی عرض نمایم.
مقام استادی هم تعهد میخواهد و هم تخصص و هم قدرت انتقال مفاهیم به دانشجویان. آقای مهندس امیدی به طور نسبی همه این موارد را دارا هستند. اما در بین بقیه اساتید هم هستند کسانی که تمام یا بخشهایی از موارد بالا را داشته باشند. باید قبول کرد که تمام تقصیرات به استاد هم برنمیگردد. بخش غیرقابل انکاری از اشکالات به خود دانشجو نیز برمیگردد. اگر استادی در کار خود کم کاری میکند از طرف دانشجو باید تشویق شود یا تنبیه ؟ گرایش دانشجویان برای گرفتن درس به طرف کدام اساتید است؟ چرا در ترم قبل گروه مکانیک سیالات آقای مهندس امیدی خالی ماند و گروه آقای مهندس سلطانی و خانم دیگری که کسی او را نمیشناخت و حتی گرایشش هم آبی نبود پر شد؟ آیا این به نوعی تشویق استاد کم کار و البته خوش نمره نیست؟ تا الان چند نفر به مدیر گروه مراجعه کرده و خواسته اند که با استاد پرکار مثل مهندس امیدی بیشتر درس ارایه شود و در عوض از دروس استاد کم کار کاسته شود؟ چند نفر از دانشجویان استاد را وادار به ارایه درس بیشتر کرده اند؟ آیا اگر دانشجویان متفق القول نسبت به استاد کم کار معترض باشند استاد کم کار میتواند به راحتی به کار خود ادامه دهد و یا اینکه مجبوراست در روش خود تجدید نظر کند و مفاهیمی که بلد است بدون خساست به دانشجو منتقل کند؟ بحث فقط آقای مهندس سلطانی نیست. شکر خدا موسسه استاد خوب کم ندارد اما خیلی ها راحت طلبند وقتی دانشجو علاقه ای به درس ندارد خودشان را به زحمت نمیدهند. کلاس را دیر شروع میکنند و زود تعطیل میکنند. دست آخر هم با نمره دانشجو را راضی نگه میدارند. ولی اگر یکی مثل مهندس امیدی به کار خود متعهد باشد تحت فشار قرار میگیرد. یا کسی با او درس بر نمیدارد و کلاسش خالی میماند یا به او تهمت میزنند که خودش برای خودش کامنت تمجید آمیز مینویسد و ... . باید قبول کنیم که بخشی از مشکل از خود دانشجویان است.

آبادانی چهارشنبه 26 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:25 ب.ظ

سلام
در ادامه نظر آقای محمد رضا
میخواستم بگم که استاد بودن یعنی دلی به وسعت دریا داشتن،
یعنی از خود گذشتن ، یعنی ایثار، یعنی مهربانی و دلسوزی،
یعنی بزرگواری، یعنی هر آنچه که آموختی بدون هیچ کم و کاستی به دانشجو و دیگران انتقال دادن،
پس خساست با دل بزرگ داشتن یک جا نمی گنجه،
در صورت وجود هر کدام، دیگری هیچ وجودی نداره ...
پس کسی که در مقام استادی که اقتضای اون تعلیم، آموزش و انتقال مطالب علمی هست و اصلا" استادی یعنی همین،...
خساست میکنه راهو اشتباهی اومده ...
این دیگه استادی نیست ... درآمد از طریق دانشگاست،
که برای کسب درآمد هم هزاران شغل وجود داره که عالیه و
البته باعث ضربه زدن به دانشجو و هدر رفتن وقت و هزینش هم نمیشه ...
با تشکر از مهندس امیدی

--- دوشنبه 24 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:37 ق.ظ

محمدرضای عزیز نکته ای که عرض کردم یک نکته خبری بود و البته به طور غیرمستقیم موید اظهار نظر شما هم بود ولی به هر حال به احترام مقام استادی سعی کردم بدون اظهار هیچگونه تملق و البته اظهار نظر دروغ نکته ای که شما واضح بیان کردید را در لفافه بیان کنم. به هر حال نه سطح بالای سواد ایشان در زمینه مهندسی آب قابل کتمان است و نه خساست ایشان در انتقال مطلب به دانشجویان.

دانشجو یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:05 ب.ظ

با سلام
بله من هم با نظر آقای محمد رضا کاملا" موافقم
استادی به وجدان کاری داشتن و دلسوز بودنه، نه به مدرک و تعدادمقاله هایی که نوشته،هر آدمی میتونه با توجه به رشته ی تحصیلیش تعداد بی شماری مقاله بنویسه، این صرفا" نمیتونه افتخاری برای یک استاد باشه ..
و در ضمن سرچ کردن اسم اساتید در سایت های مختلف نفعی برای دانشجو نداره و با دیدن اسم استاد در این سایتها هیچ علمی به دانشجو اضافه نمیشه و هیچ تاثیری در دانش یک دانشجو نداره ...
مهم اینه که وقتی یک شخص به عنوان استاد وارد دانشگاه میشه واقعا"استاد باشه ... دلش به دانشجویی که وقت و هزینه کرده بسوزه..
استاد بودن واقعا" جایگاه بسیار مقدس و بزرگیه، که البته به هر کسی هم نمیشه گفت استاد ...
در ضمن جناب --- اگه استاد بودن به سرچ کردن اسم در سایت سیویلیکا ست چرا اسم خودتون در این سایت نیست ؟؟؟
پس یعنی اگه اسم استادی در این سایت نباشه ....!!!!؟؟؟
نمی دونم ..!!!!
این چه منطقی بود که شما برای استاد بودن آوردید ...!!!؟؟؟ متاسفم ...
استاد، اینو واقعا" میگم، اگه به من بگن که اسم یکی از اساتیدی که واقعا" از ایشان درس گرفتی رو نام ببر،به جرات اول نامی که به ذهنم میرسه نام مهندس امیدی هست،
با سپاس فراوان استاد

محمدرضا یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:55 ب.ظ

بازهم ببخشید استاد امیدی که این بحص رو ادامه میدم :
جناب --- اینو همیشه یادت باشه کسی که به عنوان استادت قبولش داری یعنی اینکه میخوای ازش مطلب یا کاری جدید یادبگیری و گرنهبه چه دردی میخوره که گیریم اصلا طرف پرفسور باشه ولی چیزی بهت یاد نده و خساست به خرج بده که فایده نداره-یه زمان بری سر کار تازه میفهمی که چه وقتی هدر دادی- همیشه میگن چی بلدی و یاد گرفتی نمیگن استادت سوادش چقدر بود -در ضمن به ایشون هم توهین یا جسارت نکردم فقط خواستم بیشتر قدر مهندس امیدی رو بدونیم - یکم فکرکن لطفا

--- شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:21 ق.ظ

آقای محمدرضا
ظاهراً منظور شما آقای مهندس سلطانی بود. ایشان از لحاظ سواد علمی در تخصص خودشان در سطح بسیار خوبی هستند. کافیست نامشان را در سایت سیویلیکا و ساینست دایرکت سرچ کنید تا با مقالات متعدد ایشان در زمینه تخصصیشان آشنا شوید. ولی قبول دارم که در کلاس تمایلی به انتقال سواد خود به دانشجو آنچنان که باید ندارند و در این مورد خساست به خرج میدهند.

محمدرضا جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:31 ق.ظ

با کسب اجازه از آقای مهندس امیدی :
من اصلا قصد جسارت به هیچ استادی رو ندارم و نخواهم داشت چه در دانشگاه چه اساتید بیرون از دانشگاه-خدمتتون عرض کنم که این دونفر استادی که شما اسم بردی اصلا منظور من نیست-استادسلیمانیان بسیار استاد باشخصیتی هستند-شما مرتکب اشتباه شدی-استاد فخرایی هم استاد واقعا خوبیه اما بیشتر با ....
همه باید یادبگیریم به کسیکه گردنمون حق داره احترام بذاریم-
استاد امیدی جسارت کردم واقعا منو ببخشید-
من حاضرم بهم توهین بشه ولی به شما کوچکترین جسارتی نشه-منو ببخشید

بسیار از درک و فهم شما سپاسگزارم

دوست پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:18 ب.ظ

استاد عزیز این کامنت مسواک گرون میشه رو برای شوخی و مزاح گذاشتم اگه با این شوخی باعث ناراحتی شما شدم عذر خواهی میکنم

مشکلی نیست و بهیچ عنوان ناراحت نیستم ...موفق باشید

--- پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:55 ب.ظ

پاسخی به کامنت محمدرضا :
ضمن احترام به آقای مهندس امیدی که از اساتید زحمت کش باسواد و متعهد موسسه هستند و قبول اینکه اساتیدی هم در همین موسسه عمران و توسعه هستند که نسبت به وظایف خود تعهد لازم را ندارند و یا سطح لازم سواد برای تدریس دروس خود را ندارند ولی حداقل در مورد آقایان مهندس سلیمانیان و مهندس فخرائی ( یا به قول شما سل و فخ ) بی انصافی میکنید. این دو عزیز در تدریس و دلسوزی از جمله اساتید متعهد موسسه هستند و نسبت به عمده دروسی که تدریس میکنند نیز دارای تخصص کافی نیز میباشند ( آقای مهندس فخرایی در مورد درس استاتیک و آقای مهندس سلیمانیان در زمینه دروس بارگذاری و تحلیل سازه)

بسیار از نظر شما دوست فهیم ممنونم و همانطور که قبلا هم بیان کرده ام 100 درصد با آن موافقم به غیر از اینکه معتقدم هیچ مدرسی دوست ندارد کارش را درست انجام ندهد و همه دوستان را تا جایی که میشناسم همه متعهد و ملزم به یکسری حداقل ها هستند.

بازهم پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:19 ق.ظ

تابلوئه خودت نوشتی. بچه هارو نفهم فرض نکن. خودتی‏!‏

لازم به فرض نیست میزان فهم شما در نحوه گفتار و نوشتارتان مشهود است. امیدوارم در این ماه مبارک به مسیر صحیح برگردید.. شاید فردا دیر باشد

[ بدون نام ] چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:42 ب.ظ

سلام اگه واستون زحمت نیست نرم افزار طرح اختلاط بتن رو بر اساس ایین نامه ابا رو تو وبلاگ قرار بدید با تشکر

فعلا که در اختیارم نیست اگر بدستم رسید حتما..

دوست چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:31 ب.ظ

ما نیازی به لبخند تو نداریم لبخند زیاد بزنی مسواک گرون میشه فقط مسواک گرون نبود که قراره تو گرونش کنی

شخصیت شما در نحوه گفتار شما آشکار است .

محمدرضا چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:47 ب.ظ

سلام- استاد خواهشا نظرم رو درج کنید بچه ها بخونن
خیلی وقته دارم این نظرات رو دنبال میکنم اما دیگه واقعا طاقت نیاوردم که نظ ندم

من توی زندگیم یه چیزی رو خیلی خوب فهمیدم و همیشه هم بهش اعتقاد دارم.میدونید چیه؟؟ بهش میگن لیاقت
از قدیم هم میگن خلایق هرچه لایق
بلانسبت بعضیا اونایی که قدر مهندس امیدی رو نمیدونن من بهشون حق میدم چون لیاقت همچین اسناد دلسوز و دل پاک و مهربونی رو ندارن-
هرکسی که شرف داره و اسم خودش رو گذاشته مرد یا اگه دختره با شرفی هست بره پیش مهندس بگه من باهات سر این موضوع مشکل دارم نه مثل آدمای هرزه قایم نشه و توهین کنه-

میدونم مشکل همتون چیه :مشکلتون اینه که مهندس امیدی خوب درس میده و از کارش نمیدزده بجاش نمره ی الکی هم به کسی نمیده دلتون یه استادی مثل سل یا فخ میخواد که همه چی رو مسخره بگیره -

بچه ها من بعنوان داداش کوچیکتون از همتون خواهش میکنم دست مهندس رو ببوسید و ازش طلب بخشش کنید- ایشون انقدر قلب و روح بزرگی داره که همتون رو میبخشه-
تو رو خدا و جون مادراتون قدرش رو بدونید بخدا همچین اساتیدی کم هستن

متشکرم اما شما هم سعی کنید به تمام اساتید احترام بگذارید حتی کسی که یک کلمه به انسان بیاموزد شایسته یک عمر احترام است این رفتار نشانه درک و شان والای داشجو یا دانش آموز است..

قابل توجه "." چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:42 ب.ظ

ببین نقطه جون اصلا مهندس دوست نداشته یوسفی نیا (شخصیت احتمالاً جعلی و البته ترسو) رو ببخشه.. چرا طلبکاری؟!!!!!!!!!
همه این حدسایی که تو میزنی و عکس العملایی که میبینی برای تأدیب امثال تو و یوسفی نیا بوده ولی تا امروز هم نفهمیدی...
طرف مشتش وا شده، گفته نظرات توهین آمیز تغییر محتوا داده شده، ولی نمیخواد قبول کنه رفتارش چقدر زشت بوده و هر کس نخواد میتونه نبخشدش حالا طلبکارم هست. این آی-کیو جلبک! از کجا میدونسته نظر توهین آمیز به وبلاگ مهندس ارسال شده. جز اینه که خودش یا احتمالاً جمعی از دوستاش این نظرات رو فرستاده باشن؟ مگه تو دعوا حلوا پخش میکنن.. تک یاخته ای بیشتر از "این" میفهمه...
همه این عکس العملها حتماً دلیل داره. به هر حال هر کسی روش خاص خودش رو داره.

مهندس پاکش نکنیا... جون بچه ت..

. سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:01 ب.ظ

من ترسی ازروشدنم ندارم
جالب اینجاست چرا مهندس امیدی جاهایی که حرف حق زدم وجوابی نداشتن رو چرانمایش نمیدن؟؟؟

اگر اعتقاد دارید که حرف شما مشکلی ندارد و کاملا حق است باید نظراتتان را با اسم واقعی و شماره دانشجویی قرار دهید

نقطه جون لطفاً بخوون! سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:03 ب.ظ

به "." !!!!
مهندس لطفاً سانسور نکن
واقعاً بعضیا مستحق لعنت هستن. نقطه جون تو اگه خودت مرد بودی از این اراجیف نمیفرستادی... مگه مریضی برادر!!!!!!! چرا فرافکنی میکنی؟ حتماً خودت کمبود محبت داری و البته کمبود شخصیت. امثال تو بویی از شرافت نبردن. به این فکر کن اگه دستت رو بشه چه حسی بهت دست میده. نه یه کم تصور کن. زیادن کسایی که به خاطر کارهاشون بدعاقبتن ولی نمیدونن از کجا میخورن!! پس بچسب عاقبتت رو و مهمتر از همه
مرد باش یه کم ...

ُs.a سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:58 ق.ظ

جناب مهندس الان موسیقی هم تدریس میکنین؟

بعلت مشغله زیاد بصورت بسیار محدود

. دوشنبه 17 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:41 ب.ظ

مهندس اینم خودت نوشتی؟
بابا مگه کمبوده محبتی این کاررو میکنی اخه
مرد باش یه کم

شما مانند کسی هستید که در منجلابی که خودش ساخته گیر افتاده و هرچه تقلا میکند بیشتر فرو میرود ...چقدر کوته فکر است کسی که بیاندیشد با نظرات مثبت یا منفی دیگران ارزش شخصی بالا یا پایین میرود ..من لبخندی به شما میبخشم..

دانشجو دوشنبه 17 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 05:06 ب.ظ

بی انصافی دونستم اگه بنده هم از آقای مهندس امیدی تشکر نکنم. مکانیک خاک با ایشون داشتم. بالله ن ایشون خیلی باسوادن

خرداد دوشنبه 17 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:44 ب.ظ

آقای مهندس ازتون خواهش میکنم کامنت من رو نمایش بدید
خواهش میکنم نمایش بدید

قابل توجه دوستمون یوسفی نیا
ببینید مدتی قبل به صورت خصوصی مطلبی رو با مهندس در میان گذاشتم و ازشون حلالیت خواستم. من یک دختر هستم. دچار کج فهمی شده بودم و راجع به شخصیت مهندس دچار اشتباه شده بودم و دقیقا به اسم "خرداد" براشون کامنت گذاشتم. حالا شما بحث رو به وبلاگ مهندس جعفری کشاندید و البته با جسارت هر چه تمامتر به تخریب شخصیت مهندس امیدی پرداخته اید... جای سوال دارد... نکنه فکر کردید و شاید دچار توهم شدید که اون کامنت - با نام خرداد در پستهای خرداد ماه- رو هم خودتون گذاشتید و مهندس تغییر محتوا دادند!!!

جداً براتون متاسفم... شما فکر کردید اگه کسی از شما - آن هم به خاطر بی پروایی خودتون و جسارت به محضرشون- رنجیده بشه و ناراحتی خودش رو به هر نحوی ابراز بکنه مگر بدهکارتونه که اینجوری به ساحت ایشان جسارت میکنید. ایشون مختارند که ببخشند یا نبخشند.

اصلا هر شخصی غیر از مهندس امیدی که باشند باز هم شما با مقام یک استاد روبرو هستید. چه جوری جرأت کردید این بدی رو در حق ایشان کنید. منتظر عواقبش باشید.

شما قضاوت دیگران رو نسبت به ایشان منفی کردید و این از قتل نفس بالاتره... مدیون ایشان هستید.
اتفاقاً من هم فکر کردم با غیبت از ایشان ذهنیت دیگران را منفی کردم و به خاطر همین از ایشان خواستم من رو ببخشند و انصافاً هر بار با بزرگواری جواب کامنت من رو دادند ولی در جریان نبودند که من کی هستم. نمیدونستند دخترم یا پسرم. که چندان فرق نمیکنه. به هر حال اشتباه اشتباهه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد