وبلاگ شخصی دکتر امیدی

مهندسی عمران و سرمایه گذاری دربازارهای مالی

وبلاگ شخصی دکتر امیدی

مهندسی عمران و سرمایه گذاری دربازارهای مالی

یک توضیح

با تشکر از دانشجویان خوب موسسه عمران و توسعه که با وجود نبود بنده بازهم جویای احوال و خواستار بازگشت بنده هستند البته به اعتقاد من اساتید و دوستان جایگزین بسیار با پتانسیل هستند شاید باید فرصت بیشتری به آنها داد تا بتوانند به اصطلاح جا بیافتند و با مجموعه هماهنگ شوند.

متاسفانه در حال حاضر با توجه به فشردگی برنامه تحصیل در مقطع دکتری و کارهای جانبی امکان حضور در خدمت دانشجویان عزیز را ندارم انشالله در ترمهای آتی شاید وضعیت تغییر کرده و بتوانم در خدمت شما عزیزان باشم

موفقیت شما  بی شک باعث خشنودی بنده است

نظرات 24 + ارسال نظر
محمد جمعه 8 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 10:11 ق.ظ

با سلام خدمت آقای دکتر امیدی :یه سوال داشتم؛چنانچه مجبور باشیم دردر اجرای یک تونل از یک گسل فعال یا دایک ها عبور کنیم,چه راهکاری پیشنهاد میکنید,ممنونم

سلام سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 07:05 ب.ظ

خیلی عالییی

دانشحوی خیلی احمق قدیمی پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 05:35 ب.ظ

شاید باید فرصت بیشتری به آنها داد تا بتوانند به اصطلاح جا بیافتند و با مجموعه هماهنگ شوند.
البته استاد من همیشه به موقعیت شما حسودی میکردم و به توصیه های ارزشمند شما گوش ندادم الان هم معتاد و آواره شدم
چقدر احمق و بی شعور بودم و هستم منو ببخشید استاد بزرگوار

جلیلوند سه‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 10:34 ق.ظ

سلام استاد ارادت مندیم من از دانشجویان سال89 شما هستم یادش بخیر واقعا خیلی از محضر شما استفاده کردیم در دروس مقاومت و تکنولوژی بتن.در حال حاضرم استخدام اداره راه و شهرسازی هستم بعنوان کارشناس شهرسازی در آخرم بخاطر تمام زحماتی که برای ما کشیدید سپازگزارم.

بسیار عالی - واقعا اطلاع از موفقیت دانشجویان قدیمی باعث افتخار و تحسین بنده است

محمد چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 10:03 ب.ظ

سلام استاد خسته نباشید
استاد یه سوال داشتم از خدمتتون
امسال میخام کنکور ارشد بدم
برای درس خاک کتاب سری عمران رو توصیه میکنید یا گاج؟
برای دروس مقاومت و تحلیل پیشنهاد شما چیه؟

راهنمای کنکوذ ارشد در وبلاگ را پیدا کنید فکر کنم در قسمت دانلودها باشد

مریم عبدل دوشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 09:25 ب.ظ

سلام استاد. من دانشجوی مدیریت پروژه ی دانشگاه پیام نور همدان هستم و درس کارآموزی رو با شما برداشتم. شرکت "معماران مدام" رو برای این درس انتخاب کردم. آدرس پستی و آدرس سایت شرکت رو اینجا می ذارم تا در صورت تایید شما برای گرفتن معرفی نامه اقدام کنم.
آدرس پستی: تهران، قیطریه، خیابان نامی، ساختمان دوام، واحد 33
آدرس سایت: www.modaam.com

خوبه مشکلی نیست

دوست قدیمی یکشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:01 ق.ظ

سلام استاد عزیز اگه میشه لطف کنید یک کتاب کاربردی و عالی در مورد متره و براورد به من معرفی کنید

در قسمت معرفی کتابها قبلا در وبلاگ وجود داشت

هادی دوشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 10:35 ب.ظ

عرض سلام،ادب واحترام. وتبریک سالی پرازشادی وموفقیت
استادبنده از دانشجویان قدیمی شما بودم که سال۹۱فارغ التحصیل شدم بلافاصله دفترچه اعزام بخدمت فرستادم که تیر۹۲باید میرفتم چند ماهی که وقت داشتم کار...کردم ۱۹ ماه وچندروز توی منطقه عملیاتی سومار خدمت پیش رفت تااینکه تموم شد توی خدمت همش به بعد خدمتم فکر میکردم که بایدچکارکنم الان به خیلی ها توی شهرهای مختلف سپردم که برام کار پیداکنه همشون میگن وضع خرابه بااینکه خیلی دوست دارم توی زمینه عمران کارکننم ممنون میشم راهنماییم کنیدکجاها برم. کجاها سر بزنم من عاشق عمرانم بااینکه هیچی ازش نمیدونم ولی باشناختی کهاز پشتکارخودم دارم میتتونم حداقلش خودم به حدقابل قبولی برسونم ازتون خیلی ممنونم
سپاسی بی قیاس

سلام
به شرکت جهاد نصر- بنیاد مسکن استان و .. ضمن اینکه آزمون استخدامی جامع از طریق سایت سازمان سنجش انجام میشه حتما سر بزنید

بهزاد دوشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 12:06 ق.ظ

سلام
اقای امیدی مدتی بود مقنی شده بودم ی سوالی برام پیش امد گفتم شاید شما خاک خوندید علتشو بدونید از بزرگتر ها سوال کردم به جواب نرسیدم

چرا تو زمستان اب های زیرزمینی میرن پایین
ولی تو فصل بهار و تابستان میاد بالا

با عقل جور در نمیاد
داستا چیه؟

در فصل زمستان بارشها که عمدتا در ارتفاعات رخ میدهد بصورت برف است و در فصل بهار و تابستان با گرم شدن هوا بصورت آب جاری به قسمتهای پایین تر حرکت کرده و بخش عمده آن بآبهای زیرزمینی ملحق میشود

َAtiilaa دوشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 09:15 ب.ظ

سلام استاد لطفا از تجربیات کاری و مطالب اموزشی هم در وبلاگتون که خیلی موندگار و با ارزش بودن قرار بدید مث سابق.سال نوتون هم مبارک.

fr91 یکشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 04:10 ب.ظ

سلام استاد ببخشید برای تقویت مسایل سیالات و مقاومت مصالح چه کار باید بکنیم.

تمرینات تشریحی از کتابهاب مختلف رو حل کنید و یا دقیق بررسی کنید

بهزاد شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 03:19 ق.ظ http://89150340.blogfa.com

سلام
سال نو مبارک
امیدوارم سال خوبی در پیش رو داشته باشید
سالی پر از شور و نشاط برای شما و خانواده محترمتان ارزومندم

متشکرم
سال نو بر شما هم مبارک

دانشجو یکشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:50 ب.ظ

سلام دکتر راه تون پر ره رو به امید دیدار در موسسه وبا موفقیت رودتر به سراغ ما بیاید

سپاسگزارم

حسینی شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 11:42 ق.ظ

سلام استاد
خسته نباشید و خدا قوت
من از دانشجو های شما در پیام نور هستم رشته مهندسی اجرایی
وبلاگتون عالیه و مطلب بسیار مفیدی داره ممنون
دانشجو های اجرایی هر چی بیشتر پیش میرن بیشتر احساس سردر گمی میکنن چون با اون دید که راجع به این رشته تو ذهنمون بود و تحقیق کردیم و اومدیم جلو خارج از دانشگاه خیلی جایگاه مورد نظر رو نداشت و خیلی وقتها واقعا نا امید شدیم با این حال تلاشمون رو داریم میکنیم حتی کلاس های نرم افزار خارج از دانشگاه رو در نظر داریم
حالا برای ما که پودمان عمران رو انتخاب کردیم اگر از نظر و دید شما که بخصوص خارج از دانشگاه و تو محیط کار فعالیت دارید مطلبی هست که میتونه ما رو راهنمایی کنه و از این کلاف سر درگم یه سر نخ نشونمون بده خیلی خیلی ممنون و سپاسگزار هستیم...

سلام
همیشه امیدواراشید و تلاش کنید در سر کلاس سعی میکنم نکات مفید برای شما را تا جایی که امکان دارد بیان کنم انشالله مفید باشد

... جمعه 15 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 11:41 ب.ظ

...

... جمعه 15 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 11:19 ب.ظ

...

باغیان زاده سه‌شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 08:11 ب.ظ http://www.civil20.blogfa.com

سلام استاد ارجمند
در جواب دوست خوبمون اقای طاهری بد نیست به این پست سری بزنید.
http://civil20.blogfa.com/post/4841

مجید دوشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:58 ق.ظ

سلام
یه سوال فنی.
در صورت وضعیت مابه التفاوت مصالح در پیمانی که سال 89 منعقد شده و غیر از سیمان و آهن دو گروه مصالح انتخابی که یکی سنگ است هم مشمول مابه التفاوت میگردند :
1-آیا در محاسبه و متره مصالح باید پرت آنها نیز در نظر گرفته شود؟
2-اگر بله درصد پرت برای هرکدام باید چقدر باشد؟(سیمان؟آهن؟سنگ؟)
3-به استناد به کدام بخشنامه ؟(شماره؟تاریخ؟)

با تشکر فراوان

محمدرضا شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 12:05 ق.ظ

استاد توی قلب من جای خودتونو دارید بچه های قدیمی دلتنگتون هستند. از مطالبتون خوب استفاده کردم ولی کاش بیشتر استفاده میکردم
همیشه شاد و موفق باشید

ممنونم

طاهری شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 07:22 ب.ظ http://89150340.blogfa.com

سلام
اقای امیدی ازمایش های معمولی که تو آزمایشگاههای بتن انجام میشه چه آزمایشهایی هستن؟
ازمایشگاه با صاحب کار طرفه یا سازمان دیگه ای
اگه مقاومت بدست امده مطلوب نباشه چه اتفاقی میفته
اون کارخانه ای ک بتن اماده میاره مسئولیتی قبول میکنه یا نه؟

آزمایش اسلامپ- دمای بتن- پر کردن 5 قالب مکعبی با روش استاندارد- نگهداری به مدت 24 ساعت در کارگاه -بازکردن قالبها در آزمایشگاه و نگهداری در حوضچه با دمای مناسب -شکست1 نمونه 7 روزه و 3 نمونه 28 روزه و نگهداری یک نمونه شاهد تا 90 روز
اگر مقاومت مطلب نباشد :
1- به طراح ارجاع داده میشود اگر طراح بپذیرد که بتن مورد قبول است در غیر اینصورت
2- مغزه گیری از بتن (3 مغزه) و شکستن مغزه ها که باید میانگین آنها حداقل 85 درصد مقاومت مشخصه را کسب کنند و چند شرط دیگر تا بتن مورد پذیرش قرار گیرد یا در مورد سقف ها بارگذاری انجام میشود اگر بازهم جواب نده
3- تغییر کاربری و یا تغییر طراحی
4- تخریب بتن
کارخانه بتن آماده اگر در قرارداد بصورت عیاری تعهد داده باشد مسوولیتی نمیپذیرد که عمدتا همینطور است بنابراین باید با آنها بر اساس مقاومت مشخصه قرار داد بست نه بر اساس عیار بتن

89 پیوسته عمران و توسعه پنج‌شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 01:24 ب.ظ

ممنون بابت توضیح کاملتون.

89 پیوسته عمران و توسعه چهارشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 12:16 ق.ظ

سلام استاد
برای آزمون نظام مهندسی برای گرفتن پایه 3 آیا بایستی حتماً سابقه بیمه داشته باشیم؟ سابقه کار منظورمه

بعد سوال دیگمم اینه که بعد از اینکه سه سال از تاریخ اخذ مدرکمون بگذره آیا میشه توی هر سه آزمون نظارت و محاسبات و اجرا شرکت کرد و در صورت قبولی پروانه کار برای هر سه تا رو گرفت؟
ممنون میشم اگه روندشو یکم بصورت واضح توضیح بدید.
ممنون

بله نیاز به سابقه دارید امافکر میکنم اخذ یک نامه گواهی از شرکت معتبر هم مورد قبول باشد
در مورد شرکت در آزمون نظارت و طراحی که حتما میشود اما آزمون اجرا را مطمئن نیستم
بهترین کار این است که به نظام مهندسی همدان واقع در بلوار فاطمیه مراجعه کنید از بخش صدور پروانه (خانم اخوت) سوال کنید چون قوانین نظام مهندسی خیلی ثابت نمیماند و به دلایل مختلف تغییر میکند. مثلا آزمون اجراجدیدا اضافه شده و قبلا نیازی نبود یا روند ارتقا تا به حال چندین بار تغییر کرده است

فرناز دوشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 05:41 ب.ظ

واقعا چقدر این دانشجوی قدیمی بی شخصیته که به خودش اینقدر توهین میکنه

از این موارد بسیار هستند که اشتباها راه را عوضی آمده و وارد دانشگاه میشوند

دانشجوی قدیمی دوشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 10:11 ق.ظ

استاد یاد سال 89 بخیر کاش آدم میشدم
من یکی از دانشجوی قدیمی و از اون دانشجوها ی نفهم و احمق بودم که قدر شما رو ندونستم خاک بر سر من که همش فکر علافی و دلقک بازی بودم منو ببخشید خاک پاتون هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد