وبلاگ شخصی دکتر امیدی

مهندسی عمران و سرمایه گذاری دربازارهای مالی

وبلاگ شخصی دکتر امیدی

مهندسی عمران و سرمایه گذاری دربازارهای مالی

قدرشناسی کجاست؟

متاسفانه دیگر این روزها هیچ چیز شبیه گذشته نیست. کمتر دانشجویی یافت می شود که واقعا بدنبال دانش و علم باشد و احترام به استاد کم کم دارد به دست فراموشی سپرده میشود.. علت هم مشخص است ُ چون این روزها همه دانشجو هستند. همه قشرها میتوانند وارد دانشگاههای مختلف شوند. به همین علت سطح فرهنگی دانشجویان پایین و پایین تر می آید و هدف از ورود به دانشگاه و دانشجو شدن همه چیز میتواند باشد غیر از علم و دانش اندوزی.... عجیب است اما در طی این چند سال تدریس دریافتم که دانشجویان عمران خصوصا در مقطع کارشناسی (اکثرا دانشگاه آزاد همدان و غیر انتفاعی) جز عده ای معدود از همه قدر ناشناس تر هستند.!!! به آسانی دروغ میگویندو ...چیزهایی که در سرتاسر زندگی همیشه از آن بیزار بودم...(البته به غیر از دانشجویان فهیم و با شخصیت دانشگاه بو علی سینا که از آنها هم ممنونم).

جا دارد اینجا از دانشجویان عزیز مهندسی توسعه و آبادانی روستاها تشکر کنم چون در تمام دوره ها که با این دانشجویان بودم از آنها جز ادب ُ احترام وُ فهم و درک بالا چیزی ندیدم...و اینها چیزهایی است که کمتر در دانشجویان  مهندسی عمران (خصوصا دانشگاه آزاد همدان ) پیدا میشود...تنها میتوانم بگویم افسوس و حیف آن همه انرژی و تلاش و علاقه من ... 

شکر نعمت نعمتت افزون کند   کفر نعمت از کفت بیرون کند

نظرات 7 + ارسال نظر
میلاد ملاحتی دوشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 08:54 ب.ظ

استاد گرامی سلام ، من دانشجوی ترم 4 عمران کرمانشاه دانشگاه (آزاد !!! ) هستم به طور اتفاقی مطلب شما رو دیدم و دوس دارم نظر خودمو بگم ...
در اینکه ساختار نظام آموزشی درست نیست شکی نیست ، ولی آیا این عیب و نقص فقط در دانشگاه آزاده ...

بگذارید مثالی برایتان بزنم ، در واحد ما به جز اساتیدی که افتخار میکنم سعادت اینو دارم از دانش بروزشون استفاده کنم ، استادی وجود داره که درس مقاومت 1 را دو ترم پیش برداشت ، اهله پولو این کارا بود جالب تر از همه غیبت های زیاد ، روزی سئوال کردم استاد چرا اتقدر کلاس کنسل میشه ؟؟؟؟؟ جواب داد با همین لحن ، (( آخه پسر جون وقتی پول 2 واحد بهم میدن ، من 3 واحد بیام ))

خلاصه کنم ، یعنی استادای بد نداریم !!! مگه خود شما یا امثال شما که دارای چنین دیگاهی هستن ، پابه گذاره علم عمران بودند ! امیدوارم چشمان خود را باز کنین ....
استاد گرامی ، به همین روزها قسم ، سخت نیست یه ترم 3 تا ریفرنس بخونی بعد 10 شی ، اعتراض کنی ، استاد بگه 10 مگه کمه !!!!

امیدوارم به این مسئله فکر کنین ، اگر در مملکت نکبت بار ما وضع پذیرش انقدر زیاد نبود فساد چند صد برابر الان بود ....

پس خواهشن خود را بهشتی ندانید و به همه احترام بزارید ، متاثر شدم که استاد یک مملکت ....
در هر صورت از شما بینایی باطنی را خواستارم .....

شما هم یه روز دانشجو بودین ..... امیدوارم جواب قانع کننده ببینم .
موفق باشین

با سلام به شما دانشجوی گرامی و ممنون از نظر شما
توصیه میکنم یکبار دیگر متن بنده را بخوانید مطلب فقط در مورد دانشجویان عمران داشگاه آزاد همدان نوشته شده ..تازه در بین آنها تعداد انگشت شماری دانشجوی فهیم و علاقه مند هم بود اما متاسفانه کم بودند...
همه این مطالب را میتوان از متن دریافت...
در کجای متن گفنه شده که استادان همه منزه و بی عیبند..
فقط میدانم که بنده به عنوان استاد درکلاس نه تنها چیزی کم نگذاشتم بلکه بیش از حد توان سعی کردم که در خدمت دانشجویان باشم اما متاسفانه از دانشجویان مذکور پاسخ منفی دریافت کردم فقط به این علت که منابع زیاد معرفی شده بود- هر جلسه از دانشجویان درس جلسه گذشته پرسش میشد- حجم مطالب ارائه شده زیاد بود!! و از این قبیل ..اینها را دانشجویان به عنوان اشتباهات من ذکر کرده بودند....!!!!!
برای شما آرزوی موفقیت دارم

yekblog سه‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:27 ق.ظ http://yekblog.blogspot.com

سلام و عجب! من یک دانشجوی عمران در شهر اهواز هستم و این مطلب شما را اتفاقی دیدم.واقعا باید چقدر فشار به یک استاد بیاد که درد دلشو مجبور بشه اینجا بنویسه....من خودم دانشگاه آزاد درس می خونم.می دونم خیی از بچه ها برای درس نیومدن و برای استاد احترام قائل نیستن و برعکسشم هست! یعنی اساتیدی هستن که اومدن یک سری کلمات و فرمول ها را بگن و حقوقشون را بگیرند و اسم " استاد دانشگاه" روشون باشه و برای دانشجو هم احترام قائل نستن.چون دانشجوی شما نبودم قضاوت نمی کنم.ولی با توجه به این نوشته ها : http://jafarii.blogfa.com/post-242.aspx

اولا این استاده که اجازه می ده بقیه دهنشون وا بشه و یکسری حرف های نامربوط بزنن و این طرز جواب دادن شما هم نتیجه عکس داره و نه تنهت فرد متنبه نمی کنه بلکه با این کار شخصیت خود را در حد فرد خاطی پایین آورده اید. راه های بهتری برای مقابله با دانشجو نما ها هست که خودتون اگر بلد نیستید از همکاران موفقتون بپرسید.ضمنا اینکه دانشگاه آزادی را مثال زدید و جمع زدید واقعا متاسفم شدم ولی چیزی نمی گویم جز اینگه اگر ناراحتید خب درس ندهید در این دانشگاه ها....شما که دلتون برای این دانشجو نماها نسوخته؟ ضمنا اینکه دانشگاه بوعلی سینا را تافته جدا بافته کردید هم حرفی برای زدن باقی نگذاشت و نشان از روابط شما با اون دانشگاه داره....
در کل نوشته شما کلا توهینه به کسانی که در دانشگاه آزاد هستند...و استثنا دونستن عده ای! از بار این توهین چیزی کم نمی شه....قبلا هم این حرف ها را از یکی از اساتید اهواز که لمپنی معروف است شنیدم و در جوابشون گفتم که اگر دانشگه و بار علمی اش ضعیف است کل مجموعه ضعیف است و اساتیدی مثل شما هم لایق همین جور دانشگاها هستید که نتیجه اش این شد که عده کثیری را استاد انداخت.که گویا شما هم در سطور پایانی گفتید همچین خیالی را در سر دارید و خط و نشان می کشید.( مطمئنم که تا پایان این دوره میفهمن که اینجا از نمره مفتی و مدرک الکی خبری نیست )
http://jafarii.blogfa.com/post-242.aspx
در کل مهندس این حرف ها را خوندی ...بدون که من کیلومترها با شما فاصله دارم و فقط نظرمو گفتم.شما هم نظری داشتی در این مورد بیا وبلاگم بهم بگو....امیدوارم دیگه مورد کم مهری قرار نگیرید.

به وبلاگ ایشان مراجعه کردم و اولین مطلب را که دیدم متوجه شدم که صحت حرفهایم در مورد دانشگاه آزاد دوباره و دوباره اثبات شد ...
میدانید اولین مطلبی که دیدم چه بود ؟ برای اینکه شما هم بدانید عینا مطلب وبلاگ ایشان را می آورم:

پیرهن صورتی دل منو بردی
کشتی تو منو غممو نخوردی
نشون به اون نشون یادته
گل سرخی روی موهات میشوندی
گفتی من میرم الان زودی بر میگردم
گفتی من میام اونوقت باهات همسر میگردم

البته از یک دانشجوی دانشگاه آزاد جز این انتظار نمی رود....متاسفم..واقعا متاسفم

[ بدون نام ] یکشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:19 ق.ظ

سلام جناب مهندس امیدی
توضیح میدم که با عجله نوشتم منظورم از"احتمالا شما اینگونه اید " این بود که شما علمتون رو در اختیار می گذارید ، و نه بر عکس که شاید من بد نوشتم. قصد مجادله یا آزرده خاطر کردن شما را هم نداشتم ، عذر خواهی می کنم. بهتر از من میدانید که هدف از جذب دانشجو به روشهایی که شما گفتید بیشتر از اینکه علم آموزی باشد ، فقط دادن مدرک آنهم در ازای دریافت پولهایی است که درصد کمی به جیب اساتید میره.(البته شاید از بین دانشجویان کسانی هم خوب استفاده علمی کنند)اما اگه این روش نباشه ، افراد متخصص و باسواد (در بالا عرض کردم مثل شما)که شاید دغدغه خدمت به مردم دارند و لااقل علم آموزی می کنند مشکلی ندارند.
ادب و احترام و چیزهایی که فرمودید در دانشجویان عمران کمتر پیدا میشه شاید نتیجه درست شما از جامعه آماری ، محدود خودتون باشه. اگه قرار بود به اون دانشجویان بر بخوره ! که اون کارا را نمی کردن.
ضمنا من از اینکه مطالب وبلاگتون بدرد من نخورده ، و یا اینکه دانشجوی شما نیستم ، استاد خطابتون نکردم،بلکه به احترام اینکه حتی یک کلمه از وبلاگتون خونده و اینکه در این مملکت استاد عده ای دانشجو هستید. خودم هم سالهاست درسم تموم شده و مثل دیگران مشغول به کارم هستم. براتون آرزوی موفقیت دارم.

با سلام به شما همکار عزیز

مهندسینی مودب و محترم چون شما اثبات محدود بودن دانشجونماهایی است که ذکر شد.. انشالله روز به روز شاهد رشد فرهنگی جامعه مهندسین در کنار رشد علمی آنها باشیم...
حتما از نظرات افرادی چون شما بهره مند خواهم شد ...
با تشکر ...موفق و پیروزباشید

صالحی چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 04:10 ب.ظ

ادب ُ احترام وُ فهم و درک بالا چیزی ندیدم...و اینها چیزهایی است که کمتر در دانشجویان مهندسی عمران پیدا میشود...

استاد محترم سلام
این وبلاگ و مطالب ان در دسترس همه است و نه چندی از مثلا دانشجویانی که شما ازشون ناراحتید. بدانید اگر فهم احترام و ادب بالا برای هه افراد جامعه وجود داشت جیب ذینفعان و بخصوص امثال جنابعالی (با عرض معذرت) باید از راه دیگری پر می شد! البته شما احتمالا از راه مناسب و زحمت و سوادتون بهره مند می شدید و لی عموم ذینفعان نه. اگر در جمعی که هستید قدردانتان نیستند می توانید در دانشگاه های معتبر تر و دولتی تدریس کنید!. و نه اینکه اداب بد افرادی مختصر را به جامعه بزرگ مهندسین یا دانشجویان عمران تعمیم بدید. ضمنا افرادی که نیازمند یادگیری علم در هر رشته ای باشند هم فهیمند هم قدردان که متاسفانه در جامعه کمتر کسی حاضر است تجربیات و علمش را در اختیارشان بگذارند و لی احتمالا شما اینگونه اید.بهر حال موفق و پیروز باشید.

1-از این که یادآوری کردین این وبلاگ رو همه میبینن ممنون!!!
2- یادتون باشه که من هم یک مهندس عمران هستم و در مطلب من به هرگز به کل جامعه مهندسین عمران توهینی نشده و این مطلب فقط به کسانی و دانشجویانی برمیخوره که خودشون اون خصوصیاتی که من ذکر کردم رو دارن نکنه شما هم ...انشالله که اینطور نیست..
3- با توجه به مطالب وبلاگ که تقریبا هر روز به روز میشه حتما حق با شماست و من تجربه و علمم رو دارم برای خودم نگه میدارم ..قضاوت باشه با بینندگان این مطلب و وبلاگ بنده...
موفق باشید ..

M.H.M.D چهارشنبه 23 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 02:41 ق.ظ

استاد گرامی سلام
از اینکه این اتفاق افتاده بسیار متاسف و ناراحت هستم و به عنوان یکی از دانشجویان کارشناسی ناپیوسته عمران احساس شرمندگی می کنم.حرف های شما انسان رو بفکر فرو می بره که چرا استاد با وجدان و پرتلاشی مثل شما این چنین باید آزرده خاطر شود،به چه دلیل؟درسته که از قدیم گفتن آتش که گرفت تر و خشک با هم می سوزند،ولی امیدوارم که این ضرب المثل درباره آن دسته از دانشجویان کارشناسی ناپیوسته عمران که هدفشون کسب علمه صادق نباشه.از شما به عنوان فردی که به شاگردی شما افتخار می کند،خواهش می کنم که تجدید نظر کنید و مارا از دانش و تجربه خود که حاصل سال ها تلاش و زحمت شما می باشد بی بهره نکنید.امیدوارم در ترم های آینده بتوانم در محضر شما کسب علم نمایم.اگرچه بنده در جریان هیچکدام از اتفاقات رخ داده در دانشکده حضور نداشتم ولی به عنوان یک شاگرد از شما نهایت عذرخواهی را دارم. استاد عزیز در پایا ن از شما به خاطر تمام تلاش ها ودلسوزی هایتان برای بالا بردن سطح علمی دانشجویان و جدیت شما برای آموزش به نحو احسن،سپاسگذارم.با عرض پوزش از ذکر نام کاملم خودداری می کنم تا خدای ناکرده حرف های بنده حمل بر تملق قرار نگیرد.خداوند به شما سلامتی و طول عمر عنایت نماید تا بتوانید به امر مقدس آموزگاری همچنان ادامه دهید.موفق باشید

با سلام
فقط میتوانم بگویم از لطف شما سپاسگزارم و بنده جز وظیفه چیزی را انجام نداده ام .
اما من دوست دارم تا با عشق در کلاس حضور پیدا کنم وتدریس من برای استاد بودن یا پول ناچیز آن یا دیگر مسائل نیست ...بخش عمده لذت از تدریس و در کنار دانشجویان بودن را مجموعه دانشجویان در کلاس ایجاد میکنند...در واقع روح کلاس باید کلا یک هدف را دنبال کند و همه در کلاس باهم مثل یک خانواده باشیم ...من در گفته های قبلی ام هم گفته ام که در بین شما هم عده ای هستند بسیار با ادب و طالب واقعی علم و فقط افسوس از این که تعداد این جور افراد روز به روز کم تر میشود. ..امیدوارم بازهم بتوانم در خدمت شما دانشجویان عزیز باشم ...موفق باشید و در پناه حق

احمد پنج‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:55 ق.ظ

خیلی بامعرفتی اولاجمع بستی دوماچطوردلت میاد کسی رو که ۱۵سال زحمت کشیده رو یکدفعه از دور خارج کنی اصلا میدونی با چه مشکلاتی به اینجا رسیدن.

یاسر عباسی ابی پنج‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:57 ق.ظ

جناب مهندس امیدی حرفهای شما را به جان دل گوش کردم وبا کمال صداقت حق را به شما دادم و به عنوان وظیفه و دین بر خودم دانستم که کمال تشکر وقدردانی از زحمات دلسوزانه ودوستانه شما تشکر راداشته باشم مهندس امیدی برادر عزیز ومهربانم باور کنید من شخصا وقتی شنیدم که شما از بی احترامی عده ای محدود از بچه ها ناراحت شدید خیلی افسوس خوردم که دیگر از حضور در کلاس شما بی بهره ایم متاسفانه من فقط درس تکنولوژی رابا شما داشتم و سعادت حضور در درس مقاومت را نداشتم ولی در این ترم در کلاس شما چندچیز را در کلاس شما مشاهده نمودم اول اینکه دلسوزانه تدریس میکردید دوم اینکه تمام وقت هرانچه که درتوان داشتید دراختیار دانشجو گذاشتید سوم اینکه وقت شناس بودید و خیلی چیزهای دیگر که شاید بنده حقیر توانایی بیان ان را نداشتم امیدوارم با دیگر سعادت دانشته باشیم با شما درس داشته باشیم نمیدانم چرا این زمونه هر چه علم بالا میرود دانشجوها از لحاظ معرفتی سقوط میکنند در اخر بار دیگر از زحمات شما وتلاش تمام وقت واز جان ودل شما تشکر واز خداوند منان ارزوی موفقیت وسعادت برای شما وخانواده محترم دارم-یاسر عباسی ابی دانشجوی شما رشته عمران-عمران دانشگاه توسعه درس تکنولوژی بتن وفلز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد